مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش ۷۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در یازده ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی خبرداد و گفت: ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بندر ۴۰۲ درصد رشد داشت.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، حسین یونسی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت مدت مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بندر با رشد ۳ درصدی و در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی شاهد رشد ۵۲ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه در این یازده ماه یک میلیون و ۳۷۸ هزار تن  کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده، افزود: این کالاها شامل چوب، آهن آلات، انواع غلات (ذرت، جو و گندم) انواع مصالح ساختمانی (سرامیک و کاشی)، مواد اولیه شیمیایی و فرآورده های نفتی بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد قابل توجه ترانزیت کالا در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: در بخش ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی به ترتیب رشد ۳۳۲ و ۴۰۲ درصدی را تجربه کردیم.

یونسی با بیان اینکه در یازده ماهی که از سال ۱۴۰۱ گذشت، تعداد ۴۶۹ فروند کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شده اند، تصریح کرد: ۸ هزار و ۳۸۸ TEU در ۱۱ ماه سال جاری در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.