مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان گفت: در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: شمال کشور دارای ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی بوده که ۳۰ درصد آن متعلق به استان گیلان است.

وی ادامه داد: استان گیلان دارای بیش از ۲۷۰ کیلومتر ساحل بوده که باید به این مقادیر مسیرهای تالابی و رودخانه های قابل قایقرانی را افزود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به استقبال هموطنان از گردشگری دریایی در استان گیلان، خاطرنشان کرد: طرح گردشگری دریایی استان گیلان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت و در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

یونسی افزود: در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بیش از ۱۰۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۱۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۸ شناور عملیات امداد و نجات گردشگران دریایی را برعهده داشتند، اذعان داشت: در مدت مذکور ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت ۱۲ فروند قایق همیاران ناجی و همچنین ۱۸ ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان گیلان فعالیت داشتند و به ۵۵ نفر گردشگر نیز امداد رسانی کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود ۴۱ مرکز گردشگری دریایی در استان گیلان، تصریح کرد: اطلاع رسانی های بسیار در راستای راهنمای گردشگری دریایی ایمن از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری صورت گرفت و بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی ایمنی محور از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این مراکز، بازنگری و نصب ۴۱ علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی، ارتقاء سطح تجهیزاتی همیاران ناجی در سواحل استان، لایروبی حاشیه بلوار انزلی برای ایمن و فعال سازی تردد شناورهای تفریحی اتحادیه تعاونی قایقرانان و همچنین انجام گشت های منظم روزانه شناورهای امدادی در محدوده های پر ترافیک دریایی از جمله اهم اقدامات در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بوده است.