شهردار رشت با بیان اینکه الگوی مدیریت پسماند مدیریت شهری مشخص شده است، گفت: حل مشکل پسماند رشت با برنامه محوری و تصمیم سازی درست در حال انجام است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رحیم شوقی در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی رشت، اظهار کرد: بازدید مجموعه‌ای از مدیران شهرداری از کارخانه زباله سوز شهر نوشهر حرکت خوبی در راستای حل مسئله پسماند رشت است.

وی با بیان اینکه زمان قرارداد احداث کارخانه نوشهر با قرارداد احداث کارخانه زباله سوز رشت یکسان و شرکت طرف قرارداد نیز مشترک است، افزود: نگاه مدیریت شهری و پارلمان شهری رشت حل ریشه معضل پسماند است.

شهردار رشت با اشاره به ملاقات با نمایندگان شرکت TTS بیان کرد: استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در راستای اتمام پروژه زباله سوز رشت مورد توجه است.

شوقی با بیان اینکه فروش برق تولیدی این کارخانه راه حل مناسبی برای پرداخت تسهیلات است، گفت: صندوق توسعه ملی نسبت به پرداخت نیمی از اعتبار مالی را به صورت تسهیلات موافقت کرده است.

وی ادامه داد: همراهی و مساعدت مجمع نمایندگان در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار اهمیت دارد.

شهردار رشت با اشاره به موضوع کودالی این شهر، بیان کرد: پردازش زباله تولیدی شهر تا آذرماه سال جاری دور از انتظار نیست.

شوقی با بیان اینکه الگوی شهرداری در مدیریت پسماند رشت جامع و مشخص شده است، گفت: برای اینکه مبحث تفکیک زباله از مبدا در شهر بهتر به چشم بیاید نیازمند انجام برنامه‌هایی از جمله تبلیغات محیطی و دیگر اقدامات با هدف ترغیب شهروندان به همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه گشت‌زنی‌ها به منظور اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا آغاز شده است، افزود: حل مشکل پسماند رشت با برنامه محوری و تصمیم سازی درست در حال انجام است.