استاندار گیلان گفت: همه باید تلاش کنیم تا با تقویت امور فرهنگی، آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در جامعه را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهوری و به صورت ارتباط تصویری همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار داشت: امروز به ریاست رئیس محترم جمهوری جلسه ای به مناسبت روز فرهنگ عمومی برگزار شد و ایشان تاکیداتی داشتند که این نقطه نظرات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا باید از لحاظ ساختاری، همچنین از لحاظ تئوری و نظری به همه ابعاد مقوله فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم و حتی در خصوص مهار تورم پیوست های فرهنگی اعلام شده تا فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: باید با تعامل و هم اندیشی همه متولیان و دغدغه‌مندان امور فرهنگی حتی ذی صلاحان در بخش‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و سایر بخش‌ها تلاش کرد تا تهدیدها و آسیب‌های جامعه شناسایی و آنها را به فرصت تبدیل کرد.

عباسی اضافه کرد: باید فرصت‌ها را شناخت و با توجه به شرایط موجود هر منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم را در پیشبرد امور فرهنگی داشته باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به نقطه نظرات آیت الله دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری و سایر مسئولان امور فرهنگی کشور، سعی خواهیم کرد تا با هماهنگی بیشتر برنامه‌های راهبردی نظام و دولت مردمی سیزدهم را هر چه سریعتر عملیاتی و اجرایی کنیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست رئیس جمهوری به صورت ارتباط تصویری برگزار شد که در آن آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و سایر مسئولان امور فرهنگی حضور داشتند.