معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبارگفت: برای خنثی کردن تبلیغات دروغین وهابیت باید ابعاد قیام امام حسین با استناد به اسناد متقن تاریخی تبیین شود .

به گزارش ایلنا از رودبار، صبح امروز جلسه ستاد شئون مذهبی با موضوع هماهنگی های لازم جهت هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور ائمه جمعه و مدیران و روسای ادارات به  ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری این شهر تشکیل شد .

علیرضا انصاری  در این جلسه ظلم ستیزی و پویایی فرهنگ شیعی را در طول تاریخ مرهون قیام اباعبدالله دانست و بیان داشت : برپایی هرساله عزاداری و واکاوی ریشه ها و انگیزه های قیام امام حسین (ع) موجب شده ظلم ستیزی در فرهنگ شیعی تقویت شود .

وی اظهار کرد : جا دارد در این ایام به این سوال پاسخ داده شود که چه انحراف و اعوجاجی در اسلام ایجاد شده بود که امام حسین برای اصلاح آن حاضر شد جان عزیزش را فدا کند .

انصاری با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت بزرگ ایام محرم باید به واکاوی و تبیین انگیزه امام حسین و علل و ریشه های این قیام بپردازیم افزود : برای خنثی کردن تبلیغات دروغین وهابیت و گروههای ضد شیعی باید ابعاد قیام امام حسین با استناد به اسناد متقن تاریخی تبیین شود .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تالش در ادامه تصریح کرد : حادثه کربلا یک حادثه صرف تاریخی نیست چرا که در هر زمانی ممکن است انگیزه های جاه طلبی و دنیا طلبی موجب نادیده گرفتن حق و حقانیت در جامعه شود .

وی با تاکید بر برگزاری عزاداری ها به شکل سنتی و مردمی از شهرداران و بخشداران و روسای ادارات خواست ضمن حضور در مراسم و دسته جات عزاداری نسبت به ساماندهی عزاداری ها و تمهید مقدمات برای شهرها و روستا اقدام جدی بعمل آورند .