علوی با بیان اینکه رفع مشکل دو رودخانه قدیمی و اصلی شهر رشت در اولویت شورای اسلامی شهر رشت قرار دارند اعلام کرد: برای رفع این مشکل تا پشت درب نهاد ریاست جمهوری نیز می‌رویم.

به گزارش ندای گیلان،امیرحسین علوی در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات زیست محیطی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت اظهار داشت: مشکلات زرجوب و گوهررود یک عقده‌ بزرگ و قدیمی است که باید حل شود.

رئیس شورای شهر رشت با ابراز خوشحالی از اینکه مردم، شهرداری و شورای شهر را متولی رفع مشکل زرجوب و گوهررود می‌دانند عنوان داشت: این امر نشانه سطح بالای افکار عمومی و افزایش سطح خواسته‌ها و توقعات مردم از مسئولان است.

وی با بیان اینکه پیگیری حل مسئله زرجوب و گوهررود از دوره چهارم شورای شهر رشت آغاز شده، گفت: افزایش حساسیت‌ها نسبت به مسئله زرجوب و گوهررود سبب شد تا این معضل در تراز ملی مطرح شود و تمام دستگاه‌ها و در راس آن شخص استاندار برای رفع آن تلاش کنند.

علوی با اشاره به تخصیص 50 میلیارد تومان از سوی دولت جهت رفع معضل زیست محیطی زرجوب و گوهررود خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین مبالغی دردی را دوا نمی‌کند و برای رفع این معضل نیاز به همکاری و اعتبارات ملی بیشتری داریم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل دو رودخانه قدیمی و اصلی شهر رشت در اولویت شورای اسلامی شهر رشت قرار دارند اعلام کرد: برای رفع این مشکل تا پشت درب نهاد ریاست جمهوری نیز می‌رویم.

علوی اظهار داشت: با وجود ظرفیتی مانند نوبخت در دولت، امید این می‌رود تا دولت همکاری لازم جهت رفع معضل زیست محیطی زرجوب و گوهررود را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه شهرداری رشت با وجود نصرتی شهردار رشت به‌دنبال میزبانی همایش گزارش جهانی محیط زیست شهرهای دنیا در سال 2018 است گفت: در راستای رفع مشکل زرجوب و گوهررود باید مشکلاتی مانند لندفیل سراوان، تصفیه‌خانه‌های بیمارستانی‌، فاضلاب‌های شهری و مشکلات شهرک صنعتی رشت برطرف شود.

علوی با بیان اینکه مطالعات لازم جهت شناسایی منابع آلاینده زرجوب و گوهررود و شیوه مبارز با آنها انجام شده است افزود: برای حل مشکل زرجوب و گوهرود نیاز است تا مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان از منابع ملی تامین شود که بخشی از آن را باید دولت تامین کند و بخشی نیز از سوی سرمایه‌گذاران تهیه شود.

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg


تسنیم