سیدعلی نعیمی با اشاره به برگزاری مانور مذکور اظهار کرد: همایش و مانور ملی‌ـ‌منطقه‌ای جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر در 25 و 26 خرداد ماه جاری در بندر انزلی برگزار می‌شود.

ندای گیلان:سیدعلی نعیمی با اشاره به برگزاری مانور مذکور اظهار کرد: همایش و مانور ملی‌ـ‌منطقه‌ای جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر در 25 و 26 خرداد ماه جاری در بندر انزلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور تصریح کرد: بندرانزلی در برگزاری مانورها دارای سابقه خوبی است و مانور ملی و منطقه‌ای با موافقت سازمان بنادر و دریانوردی در بندر انزلی برگزار می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر در مانور مذکور دعوت شدند، گفت: حضور کشورهای حاشیه خزر موجب می‌شود تا از شرایط یکدیگر و تجهیزات و توانمندی و قابلیت یکدیگر در مواجه با بحران آگاه شویم.

وی جابه‌جایی 90 درصد کالا از طریق دریا را نشان‌دهنده اهمیت حمل و نقل دریایی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر دریانوردی حجم حمل و نقل و نیز آثار زیست‌محیطی آن را باید مدیریت کند.

نعیمی بندرانزلی را به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی دارای نقش مهمی در تسهیل تبادل کالای تجاری به‌ویژه در زمینه‌های سوخت، آهن‌آلات، چوب و غلات در منطقه ذکر کرد.