معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت:اولین نمایشگاه صنایع دستی ویژه صادرات گیلان در حال برگزاری است.

 

به گزارش نداي گيلان: سلمان شاه محمدی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی گیلان، ویژه صادرات، برای اولین بار در گیلان با هدف معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و آشنایی هرچه بیشتر تاجران صنایع دستی با صنایع دستی گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از چهارم مهر در خانه فرهنگ و هنر شهرستان رشت برپا شده است،افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه نشان از کیفیت بالای صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان،ذوق و سلیقه بی نظیر هنرمندان استان و نیز پتانسیل های موجود در زمینه صادرات این کالاها دارد.

شاه محمدی تصریح کرد:در این نمایشگاه بیش از 30 نوع صنایع دستی از جمله کیف،گلیم، جاجیم، فرش، لباس محلی، سفال، سنگ فرش، قالیچه، کلاه و عروسک به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

این مسئول از همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: اولین نمایشگاه صنایع دستی ویژه صادرات گیلان، تا پایان ششم مهرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای سنتی استان گیلان خواهد بود.