رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون در 25درصد از شالیزارهای گیلان برداشت محصول انجام شده است.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا شعبان‌نژاد در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون برداشت برنج در 25درصد از شالیزارهای استان انجام شده است.

وی افزود:میزان برداشت برنج در شهرستانهای شرق گیلان بیشتر از شهرستانهای غرب گیلان انجام شده است و در مجموع نشاء برنج نیز زودتر در شهرستانهای شرق استان زودتر انجام شده بود.

شعبان‌نژاد خاطر‌نشان‌کرد: کشاورزان باید از شرایط جوی موجود نهایت استفاده را ببرند و برای برداشت برنج هر چه سریعتر اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به شالیکاران توصیه کرد، به اندازه نیاز محصولشان را بفروشند و از فروش یکباره ‌برنج خودداری کنند.

 

وی  با اشاره به اینکه برخی از دلالان برنج از نیاز کشاورز به پول در شهریور ماه ( در آستانه بازگشایی مدارس) سوء ‌استفاده می‌کنند، ادامه داد: دست سودجویان برنج را در استان کوتاه خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، ارزش افزوده تولید برنج به جیب سودجویان برود.

علیرضا شعبان‌نژ‌اد تصریح‌کرد: اعتبار لازم اختصاص یافته است تا در صورت مشاهده خرید برنج پایین‌تر از قیمت بازار به بازارایان، محصول از کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی به قیمت خرید تضمینی برنج خریداری شود.

وی افزود: امسال برنج گیلان از کیفیتی بسیار خوب برخوردار است و با توجه به رنجی که کشاورزان برای تولید این محصول متحمل می شوند، باید به قیمت مناسب فروخته شود.

 

isna