مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از نیمه‌کاره بودن بالغ بر 10 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان گیلان که نیازمند تعیین تکلیف هستند خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد واحد نیمه‌کاره 7 هزار واحد فاقد متقاضی بوده که به صورت خودمالکی درآمدند

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران، تعداد پروژه‌های دهه فجر امسال این دستگاه را ۳۳ طرح اعلام کرد و اظهار داشت: آسفالت ۳۱ کیلومتر راه روستایی و تعیین تکلیف بالغ بر ۷۰۸ واحد مسکن مهر از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که اداره کل راه و شهرسازی نسبت به انجام آن اهتمام ورزید.

ماکان پدرام میزان اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: از ابتدای امسال تا موعد دهه مبارک فجر ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت شد از طرفی تعیین تکلیف هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر و بهره‌برداری از آن‌ها نیز از جمله پروژه‌های انجام شده اداره کل راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای آسفالت هر کیلومتر راه روستایی چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف می‌شود ابراز داشت: از شهریور امسال بر اساس دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه کلان کشور مدیریت بخش راه‌های روستایی از ادارات راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اختصاص ۲ و نیم میلیارد تومان پول قیر به این دستگاه خبر داد و با تأکید بر اینکه ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های تحت مدیریت آسفالت شدند افزود: ۶ هزار تن قیر برای اجرای این طرح‌ها استفاده شد از طرفی مقداری از این قیر، مربوط به ذخیره سال‌های گذشته است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پدرام شاخص آسفالت راه‌های روستایی را در سطح استان گیلان به طور میانگین ۵۵ درصد اعلام کرد با بیان اینکه این شاخص در برخی استان‌ها کم‌تر و در برخی بیشتر است عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی گیلان فعلاً در بخش شریان‌های اصلی و فرعی نظیر ساخت بزرگراه‌ها و مانند آن طرح و پروژه خاصی‌ در دست انجام ندارد.

وی از نیمه‌کاره بودن بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان گیلان که نیازمند تعیین تکلیف هستند خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد واحد نیمه‌کاره ۷ هزار واحد فاقد متقاضی بوده که به صورت خودمالکی درآمدند از طرفی تکمیل ۲ هزار و ۸۰۰ واحد نیمه‌کاره دیگر در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تعیین تکلیف و تکمیل ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد مسکن مهر استان تا پایان خرداد سال آینده سخن گفت و اظهار داشت: در دو ماه گذشته اقدامات لازم برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در گیلان انجام شد و قصد داریم وضعیت تعدادی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را در این طرح مشخص کنیم.

پدرام تعیین احیا بافت فرسوده را از تکالیف دولت تلقی کرد و با اشاره به اینکه برنامه این حوزه دارای دو بخش ساخت مسکن و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی است گفت: یک وام ۴۰ میلیون تومانی برای این کار به متقاضیان داده می‌شود که ۲۰ میلیون تومان آن هیچ سودی ندارد و ۲۰ میلیون تومان دیگر آن با ۱۸ درصد سود پرداخت می‌شود.

وی تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده ناکارآمد با مشارت فعال مردم را به عنوان یک ضروریت مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دولت در این بخش تمهیدات خوبی اندیشیده و اعتباراتی را در نظر گرفته است و امیدواریم مردم هم با دریافت وام‌ بانکی ۴۰ میلیون تومانی در مسیر اجرای طرح احیاء بافت‌هاس فرسوده شهری همکاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر بافت فرسوده چیزی حدود ۵۲ شهر از مجموع کل شهرهای گیلان تعیین تکلیف شده و تسهیلات بانکی آن آماده واگذاری است خاطرنشان کرد: آستانه‌اشرفیه، املش، تالش، سیاهکل، رشت، سنگر، خمام‌ کوچصفهان، لوشان و کلاچای از جمله این شهرها محسوب می‌شوند.

پدرام از تهیه شدن برنامه احیاء بافت‌ فرسوده شهری در مناطقی نظیر رشت، فومن، لنگرود، شاندرمن، رضوانشهر، صومعه‌سرا، لاهیجان و بازار جمعه سخن گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از تمام سهمیه‌ای که در این بخش برای استان گیلان در نظر گرفته شود استفاده کرده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنیم.