مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار گیلانی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که حدود نیمی از این خانوار‌ها تایید نهایی شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛ محمدرضا فلاحتگر افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار گیلانی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ثبت نام کرده اند که هزار و ۹۷ خانواده تایید نهایی شده اند.

وی از تخصیص زمین به ۶۱۴ خانوار به ارزش ۵۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت امسال به ۱۵۰ خانوار دیگر در شهر لنگرود زمین واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد در دست ساخت نهضت ملی مسکن در استان، گفت: از این واحد‌های دردست ساخت، ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش روستایی، ۳ هزار و ۶۰۲ واحد در بخش مسکن خود مالک، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵ هزار و ۱۴۶ واحد هم در بخش بازآفرینی شهری واقع شده اند.

محمدرضا فلاحتگر همچنین به تعهد گیلان برای ساخت هزار و ۴۵۰ واحد مسکن محرومان اشاره و تصریح کرد: ۱۸۱ واحد مسکن ملی به مساحت ۴ هزار و ۳۱۱ مترمربع در شهر‌های شفت، فومن، بندر انزلی، آستارا و تولم شهر در دست ساخت است.

وی از صدور هزار و ۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری و ساخت ۵ هزار و ۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: ۸۹۶ واحد فرسوده در گیلان هم برای دریافت تسهیلات بازآفرینی و نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شدند.