فرماندار فومن اعتبارات عمرانی سال 98 شهرستان را در مجموع 20 میلیارد و 414 میلیون تومان اعلام کرد و گفت:این مقدار نسبت به سال گذشته از افزایش حدود 20 درصدی برخوردار است.

به گزارش ندای گیلان،نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان و با حضور حجت الاسلام افتخاری برگزار شد.

10 میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان در اختیار نماینده قرار گرفته است

فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی بخش زیادی از اعتبارات نیز به صورت ملی و از طریق وزارتخانه و دستگاه های اجرایی جذب می شود، با قدردانی از تلاشهای حجت الاسلام افتخاری یادآور دشد: با پیگیری نماینده محترم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی 10 میلیارد تومان برای حوزه برق، 10 میلیارد تومان برای حوزه آب روستایی اختصاص یافته و همچنین 10 میلیارد تومان در اختیار نماینده قرار دارد که می توان از این اعتبار در زمینه هایی که در شهرستان عقب ماندگی وجود دارد بهره گرفت.

قاسم نژاد به اعتبارات اختصاص یافته در زمینه ورزش نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر ورزشگاه انقلاب، احداث چمن مصنوعی ورزشگاه آزاد فومن از سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه درحال انجام است.

وی افزود: همچنین دز حوزه تامین اقلام ورزشی اقدامات مثبتی صورت گرفته و بسیاری از مجوز های دیگر برای شهرستان اخذ گردیده و به گونه ای عمل می شود که عقب ماندگی جبران گردد.
فرماندار فومن با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات به گونه ای عمل می شود که شاخص توسعه ای شهرستان نسبت به استان عقب ماندگی معناداری پیدا نکند، تصریح کرد: در حوزه هایی که عقب ماندگی بیشتری وجود دارد اعتبارات بیشتری اختصاص می یابد.

قاسم نژاد به افزایش حداقل 5 درصدی شاخص آبرسانی روستایی در شهرستان فومن خبر داد و گفت: با اعتباراتی که اختصاص یافته و پروژه های اجرایی شده شاخص آب روستایی به 65 درصد رسیده است و در بودجه 98 نیز ده درصد اعتبارات به وزه آب روستایی اختصاص یافته است.

افزایش 20 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان فومن

وی اعتبارات عمرانی سال 98 شهرستان را در مجموع 20 میلیارد و 414 میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته از افزایش حدود 20 درصدی برخوردار است و در ادامه گفت: 5 میلیارد و 209 میلیون تومان از محل استانی، 2 میلیارد و 268 میلیون تومان از محل سه درصد نفت و گاز و همچنین 12 میلیارد و 936 میلیون و 400 هزار تومان از محل جز 14 مجموع اعتبارات عمرانی را تشکیل می دهند.

لزوم بازنگری در طرح هادی روستایی شهرستان

فرماندار شهرستان فومن بر ضرورت بازنگری در طرح هادی روستاهایی که بالای 10 سال از ابلاغ آنها گذشته تاکید کرد و گفت: طی این 10 سال تغییر کاربری برخی اراضی تغییر کرده که مشکلاتی را نیز به وجود آورده است بنابراین در این زمینه نیز بودجه ای اختصاص یافته است.

قاسم نژاد با تاکید بر پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: اتمام طرحهای نیمه تمام در اولویت است و در همین راستا پروژه جدیدی آغاز نمی شود تا مردم با تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام طعم خدمات دولت را بچشند.

وی با بین اینکه بودجه عمرانی در فصلهای مختلف تدوین شده گفت: حوزه های مختلفی نظیر کشاورزی و منابع طبیعی، دفاع، فرهنگ و هنر، دین و مذهب، صنایع دستی، آب و فاضلاب، برق، رسانه، خدمات شهری و روستایی را در بر می گیرد.

فرماندار شهرستان فومن در ادامه از دستگاه های اجرایی درخواست کرد که در در صورت نیاز نظرات اصلاحی خود را نسبت به بودجه عمرانی ظرف یک هفته ارائه کنند و در همین زمینه متذکر شد: درخواست تغییر بودجه در میانه سال کاری و بازه زمانی نامناسب نشان دهنده روزمرگی دستگاه اجرایی و عدم وجود برنامه ریزی است.

روسای ادارات اجازه ندهند بودجه فومن توسط ادارات کل گرفته شود

قاسم نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: روسای ادارات نباید اجازه دهند که با فشار اداره کل بودجه اختصاص یافته شهرستان فومن به بهانه های مختلف به سایر شهرستان ها اختصاص یابد. با رئیس اداره ای که اجازه دهد بودجه از شهرستان خارج شود، تعارف نداریم و برخورد می کنیم.

شورای شهر هرچه سریعتر تکلیف شهرداری را مشخص کند

وی همچین با اشاره به اختصاص بودجه مناسب در زمینه شهری گفت: هم اکنون شهرداری دو شهر ماسوله و فومن با سرپرست اداره می شود که ضرورت دارد شورا هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مدیریت شهری اقدام کند.

میدان پاسداران فومن اصلاح هندسی شود

قاسم نژاد با بیان اینکه میدان پاسداران فومن به دلیل طراحی قدیمی در شان شهروندان نبوده و نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: ضرورت اصلاح هندسی و احداث یک میدان مناسب با المان زیبا احساس می شود و این نوید را به مردم می دهم که در این زمینه اعتبار خوبی نیز در کمیته برنامه ریزی برای شهرداری فومن در نظر گرفته شده است.

احداث پارک بانوان در فومن

فرماندار فومن همچنین از احداث اولین پارک بانوان در شهر فومن خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات پایش تصویری شهر فومن اختصاص یافته اظهار کرد: اجرای پایش تصویری منجر به افزایش امنیت و بهبود وضعیت ترافیکی شهر می شود.