مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به افزایش ۷۰ درصدی تعداد حوزه‌های امتحانی در مقایسه با پارسال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، خبر داد و گفت:امتحانات سال آخر متوسطه دوم در ۲۳۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۷ دانش آموز گیلانی پایه دوازدهم طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش همزمان با دانش آموزان سراسر کشور از امروز(شنبه ۱۷ خرداد ماه) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی حاضر شده و در امتحانات سراسری پایان سال تحصیلی به سوالات هماهنگ کشوری پاسخ می‌دهند.

او با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم تا ۱۶ تیر ماه ادامه دارد، افزود: دانش آموزان پیش دانشگاهی و یا سوم نظام قدیم هم فردا در این امتحانات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به افزایش ۷۰ درصدی تعداد حوزه‌های امتحانی در مقایسه با پارسال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امتحانات سال آخر متوسطه دوم در ۲۳۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و دانش آموزان پایه دوازدهم شهر‌هایی نظیر رستم آباد، منجیل و لوشان که پارسال در شهر خود حوزه امتحانی نداشتند امسال می‌توانند در شهر خودشان امتحان بدهند.

جهان آرای یادآور شد: در همه حوزه‌های امتحانی علاوه بر حضور مراقب، ناظر، رئیس حوزه و منشی، مربیان بهداشت نیز برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور دارند و نکات بهداشتی را پیگیری می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم که بر اساس تصمیمات شورای اولیای مدارس با تعیین ساعت و روز‌های امتحان به صورت داخلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امتحانات ۳۰ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه نهم که به صورت حضوری از هفته گذشته در مدارس استان آغاز شد تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.