مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون ۳۳۴ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد فائزی با بیان اینکه از ابتدای خرداد تاکنون ۳۳۴ هزار دانش آموز در مدارس استان نام نویسی کرده‌اند گفت: پیش بینی می‌شود با ورود حدود ۱۸ هزار نوآموز گیلانی از ۱۶ مهر به مدارس گیلان، این تعداد به ۳۵۲ هزار دانش آموز برسد.

وی افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس هم ساماندهی شده‌اند و پیش بینی می‌شود این میزان تا اول مهر به ۱۹ هزار و ۱۱۲ کلاس درس افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای تأمین نیروی انسانی و معلم در مدارس استان ، گفت : ۱۶ هزار و ۵۰۰ معلم ، دبیر و هنرآموز برای آموزش دانش آموزان ، از اول مهر امسال سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

محمد فائزی از ثبت و سفارش کتاب درسی از سوی ۳۲۵ هزار نفر در سامانه‌ی فروش و توزیع مواد آموزشی در استان خبر داد و افزود: ۹۵ درصد کتاب‌ها در گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های دوره اول ابتدایی به مدارس ارسال شد اضافه کرد: کتاب‌های سایر مقاطع تحصیلی هم به تدریج در مدارس توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اولیای دانش آموزان که هنوز ثبت سفارش کتاب را انجام نداده‌اند درخواست کرد هر چه سریع‌تر اقدام کنند.