مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تابستان امسال ۹ هزار و ۵۰۸ مسافر فرهنگی در مراکز رفاهی آموزش و پرورش گیلان اقامت کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد فائزی گفت: این مسافران فرهنگی در مراکز رفاهی آموزش و پرورش گیلان و ۱۶۵ مدرسه استان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین پذیرش مسافر فرهنگی در شهر‌های رشت، انزلی، تالش و آستارا بود افزود: فرهنگیان استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و خراسان رضوی بیشترین مسافرانی بودند که از خدمات مراکز رفاهی و واحد‌های آموزشی استان گیلان بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اولویت پذیرش در مراکز رفاهی با فرهنگیان است، گفت: تابستان امسال ۱۶۵ مدرسه با ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت برای اسکان مسافران فرهنگی اختصاص داده شده است.

محمد فائزی با اشاره به نحوه پذیرش مسافران در مراکز رفاهی و مدارس گیلان خاطر نشان کرد: پذیرش در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی به صورت حضوری است و برای اسکان در مدارس هم متقاضیان به ستاد مرکزی اسکان در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی گفت: تابستان پارسال، ۲۶۰ هزار و ۷۴۹ مسافر فرهنگی در قالب ۵۸ هزار و ۱۲۹ خانوار از امکانات مراکز راهی و مدارس گیلان استفاده کردند.