مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: تقویت هویت‌ ملی در اولویت قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد فائزی در ششمین جلسه هماهنگی مدیران اداره‌های آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: سیاست‌های دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور بر پرهیز از تمرکزگرایی و واگذاری بخشی از تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها است.

وی بر لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: این امر به بومی‌سازی برنامه‌ها و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها کمک می‌کند.

فائزی با اشاره به اینکه اینگونه نشست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برآیند این نشست‌ها برطرف کننده موانع و ارائه راهکارها است، گفت: بر همین اساس نیز از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضای شورا بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه برای به‌روزرسانی و بومی سازی سند چشم انداز آموزش و پرورش است، ادامه داد: ارائه ۱۰ برنامه استانی، با تمرکز بر ۷ طرح تحولی نیز مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برخی از موضوع‌های محوری اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها، عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی، باز طراحی نظام رصد شایستگی‌های معلمان، بکارگیری مدیران متعهد و انقلابی، از اهم موارد محسوب می‌شود.

وی بازنگری کتاب‌های درسی و گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای را مهم عنوان کرد و افزود: تقویت هویت ملی نیز از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد لذا بر همین اساس، نیازمند تلاش مضاعف برای ایجاد حس تعلق به ایران اسلامی و احساس عزت‌مندی افراد جامعه، به ویژه دانش‌آموزان هستیم.

فائزی بر ضرورت بهره‌گیری از فضاهای آموزشی دستگاه‌های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش، مقدم بر برنامه ریزی قرار گیرد.