صالح جلالی تاکید کرد: نه اصلاح‌طلبان می‌توانند اصولگرایان را نادیده بگیرند و نه اصولگرایان قادر به حذف اصلاح‌طلبان هستند.

به گزارش ندای گیلان: همایش بزرگ اصلاح‌طلبان گیلان با حضور محمدرضا عارف و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب گیلان با عنوان “در امتداد امید ” برگزار شد.

 

رضا صالح جلالی نماینده دوره ششم مجلس و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب گیلان در این همایش با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه مشارکت در جامعه، اظهارکرد: این امر با گردش صحیح نخبگان، بدون چالش و بدون حذف یک گروه توسط گروه دیگر امکان‌پذیر است و همدلی و همزیستی در جامعه به دنبال دارد.

???????????????????????????????

وی با بیان اینکه از سال 57 و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وظیفه ایجاد انگیزه مشارکت در مردم  بر عهده نهاد روحانیت گذاشته شد،افزود:اکنون ایجاد تعامل، تعادل و همزیستی بین نهادهای نظامی و سیاسی نه تنها یک تکلیف مدنی بلکه یک تکلیف دینی تلقی می‌شود و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز فرماندهی کل قوا را بر عهده یک مجتهد و فقیه گذاشته است.

???????????????????????????????

صالح جلالی با اشاره به تبعیت نیروهای نظامی از نیروهای سیاسی و نهایتا’ تبعیت از نهاد دینی در جریان مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: همان توازن قوا که در کشور در موضوع توافق هسته‌ای جاری و ساری بود همان شیوه رفتاری می‌تواند در سیاست داخلی نیز ما را به مقصد برساند و در واقع تنها یک توازن قوای تعریف شده می‌تواند کشور را به سمت توسعه و دموکراسی هدایت کند.

 

این چهره شاخص اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه امروز عصر جهان دو قطبی سپری شده است، عنوان کرد: ما در دوره‌ای هستیم که بیش از هر زمانی منافع و امنیت ملی کشور اهمیت یافته است و باید برای توسعه کشور و تحقق دموکراسی، وارد اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی شد.

???????????????????????????????

وی ادامه داد: امکان حذف در جهان امروز از بین رفته است و این خود موجب ظهور امکاناتی نوین شده است، امکان به رسمیت شناختن یکدیگر حضور مسالمت آمیز اندیشه‌های مختلف با حفظ اصول و ارزش‌های انسانی و اخلاقی و اعتقادات دینی مختلف.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم با تاکید بر اینکه عهد جنگ سرد و ایدئولوژی‌های بزرگ پایان پذیرفته است، افزود: سیاست نوعی بازرگانی‌ست که نتیجه مطلوبش برد برد است و ما فرصتی برای تاخیر نداریم و اگر این نکته را در نیابیم چندین سال بعد بسیار دیر خواهد بود.

صالح جلالی نسل بعد از توافق هسته‌ای را نسلی نوین با خصلت‌های و ویژگی‌های جدید نامید و گفت: این نسل نسلی‌ست که نمی‌خواهد از دنیا بیزار باشد، سر ستیز با دنیای امروز را ندارد،این نسل می‌خواهد سرنوشت خویش را خودش رقم بزند.