معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا با بیان اینکه برخی از نانوایان بهداشت حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند، گفت: با هرگونه تخلف به‌ویژه در حوزه بهداشتی به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش نداي گيلان:  از آستارا، وحید پورحضرت در جلسه آرد و نان این شهرستان اظهار کرد: بندر آستارا به عنوان یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان و کشور نیازمند توجه و تلاش شبانه‌روزی مدیران است.

وی با بیان اینکه قوت بیشتر مردم شهروندان و گردشگران آستارا در حوزه غذایی نان است، افزود: در این حوزه کمیت و کیفیت بسیار حائز اهمیت است و باید در حوزه بهداشتی نیز بازرسی از واحدهای نانوایی شهرستان تشدید و مستمر شود.

پور حضرت با تاکید بر اینکه برخی نانوایان دقت لازم در بهداشت حرفه‌ای واحد خود را ندارند، تصریح کرد: یکی از این موارد، استعمال دخانیات توسط نانوایان در واحدهای صنفی است که باید مسئول بهداشت محیط شهرستان طبق قانون به شدت با متخلفان برخورد کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آستارا با اشاره به نحوه ارائه خدمات نانوایان در روستاهای این شهرستان خاطرنشان کرد: در راستای توجه به کیفیت نان توزیعی در نانوایی‌های روستا دهیاران به عنوان بازرسان محلی در روستا فعال هستند.

پورحضرت با اشاره به تقاضای واحدهای نانوایی در زمینه نقل و انتقال به مکان جدید، گفت: هرگونه نقل و انتقال واحدهای نانوایی باید در کارگروه فرعی بررسی و در کارگروه اصلی تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز هرگونه تخلف به‌ویژه در حوزه بهداشتی در واحدهای نانوایی شهرستان طبق قانون به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود، افزود: در این راستا تیم‌های بازرسی از نانوایان شهر و روستا با همکاری ادارات مربوطه همچنان ادامه دارد.

به گفته وی؛ در شهریور ماه امسال، ۳۰۰ بازرسی از واحدهای نانوایی انجام شد که از این تعداد ۱۷ مورد تخلف ثبت و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا ارسال شده است.