استاندار گیلان گفت:از وضعیت اشتغال روستایی راضی نیستم.اطلاع رسانی ها به روستاییان ضعیف بوده و درست انجام نشده است.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد با اشاره به اینکه برای داشتن آمار اشتغال پراکنده عمل می شود،گفت:برای فراهم کردن زیر ساخت های عمرانی،آموزشی و…برای ایجاد اشتغال نیاز داریم تا آماری متمرکز داشته باشیم و آمار اشتغال باید صحیح باشد،نباید با اعداد بازی کرد.

سالاری خاطر نشان کرد:با دادن اعطای تسهیلات به افراد غیر توانمند بیکاران را به آمار بدهکار افزایش ندهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت برنامه ریزی کرده است تا اشتغال افزایش یابد،تصریح کرد:در گیلان فراوری محصولات کشاورزی منجر به افزایش اشتغال و کسب بازارهای جدید میشود و در مجموع ظرفیت اقتصادی بخش کشاورزی را افزایش می دهد.باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

از وضعیت اشتغال روستایی راضی نیستم

وی ادامه داد:هدف ما در کمیته این است که برای افزایش اشتغال برنامه ریزی کنیم.بیش از دو برابر اشتغال روستایی تعیین شده می توان در گیلان شغل ایجاد کرد.

استاندار گیلان گفت:از وضعیت اشتغال روستایی راضی نیستم.اطلاع رسانی ها به روستاییان ضعیف بوده و درست انجام نشده است.

وی افزود:در بوم گردی بنیاد مسکن باید بهتر عمل کند و بخش کشاورزی به گونه ای عمل کند که ارزش افزوده در این بخش ارتقا یابد.

وی تصریح کرد:میزان وامی که داده شده است می توانست افراد زیادی را مشغول به کار کند،این در حالیست که هنوز وجود جوان بیکار از دغدغه های خانواده ها است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد:آمار بیکاران بالا است و مشاغلی با حقوق های بسیار پایین شغل محسوب نمی شوند.سال دیگر تحمل نمی کنم که فقط از ایجاد اشتغال آمار بشنوم. وجود بیکاران یعنی اینکه خطاهایی انجام شده است و دستگاههای متولی مردم را اذیت نکنند.

سالاری افزود:تسهیلات می تواند اشتغال ایجاد کند مشروط بر اینکه مسئولین در بین مردم بروند و از نزدیک با مسائل مواجه شوند.