استاندار گیلان گفت: مجتمع پتروشیمی جزو مطالبات گیلان است و انتظار داریم این پروژه در استان عملیاتی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدعلی نجفی شب گذشته در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اینکه رکود ایجاد شده از سال 90 ادامه دارد اظهار کرد: واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند و نیاز است اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی به وجود یک‌هزار و 100 واحد تولیدی نیمه فعال در گیلان اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی دیگر با 50 درصد ظرفیت فعال هستند و باید عنایت ویژه‌ای به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال داشته باشیم.

استاندار گیلان احداث مجتمع پتروشیمی را جزو مطالبات گیلان خواند و بیان کرد: انتظار است عملیات احداث کارخانه پتروشیمی در استان اجرایی شود.

نجفی با بیان اینکه خشکسالی و برف از حوادث و بحران‌های موجود در گیلان است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بحران‌های مذکور به‌خوبی مدیریت شده است.

وی به رشد در تمام بخش‌های کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: با مشکلات دولت آشنا هستیم اما اگر مشکل گلخانه‌داران استان و دیگر موارد برطرف نشود در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اجرایی باقی مانده است، تصریح کرد: اگر در مورد راه‌آهن و آزادراه رشت ـ قزوین اقدام جدی انجام نشود مصوبات سفر رئیس جمهور در گیلان ابتر می‌ماند.

نجفی بر اختصاص اعتبارات به بخش فرهنگی، ورزشی و گردشگری گیلان تأکید کرد و یادآور شد: سال گذشته از 25 میلیارد تومان اعتبارات بخش‌های مذکور مبلغ 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی رشت در حال انجام است، اظهار کرد: مطالبات پیمانکار پروژه مذکور پرداخت نشده و نیاز است در این مورد اقدام شود.

استاندار گیلان به احداث سدهای لاستیکی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: اختصاص به‌موقع اعتبارات در اجرای پروژه‌ها تاثیرگذار است.

نجفی خواستار تجهیز بیمارستان‌های گیلان شد و بیان کرد: تجهیز بیمارستان دارای هزینه سنگین است و وزارت بهداشت در این زمینه باید اقدام عملی انجام دهد.

وی در ادامه به کسب رتبه نخست گیلان در ایجاد فضای بهبود کسب و کار در سه متوالی اشاره کرد و گفت: امر مذکور موجب شده، امید ویژه‌ای در سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون 25 جلسه رفع موانع تولید به منظور برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در استان برگزار شده است، تصریح کرد: آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در گیلان وجود دارد.

نجفی تسطیح و یکپارچه‌سازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد و گفت: تجهیز و نوسازی 10 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شده است و در مدت پنج سال 50 هزار هکتار اراضی تجهیز می‌شود.

وی از ارتقای شاخص‌های گاز، آب روستایی، آسفالت راه روستایی و احداث مدارس در گیلان خبر داد و یادآور شد: فاصله 14 درصدی استان با میانگین کشوری به چهار درصد کاهش پیدا کرده است.