رئیس اداره ورزش و جوانان بندر مرزی آستارا گفت: برای رفع معضل نبود استخر سرپوشیده شنا در شهرستان 86 هزار نفری آستارا، بخش خصوصی دست بکار شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر مرزی آستارا گفت: برای رفع معضل نبود استخر سرپوشیده شنا در شهرستان 86 هزار نفری آستارا، بخش خصوصی دست بکار شده است.

وحید خاصی پور اظهار کرد: با توجه به اینکه بندر مرزی آستارا یکی از شهرستان های ساحلی در شمال کشور می باشد، نامساعد شدن وضعیت جوی و کولاک بودن دریا، شرایط را برای استفاده مداوم از این موهبت الهی سخت کرده است و لذا بهره مندی از استخرهای سرپوشیده شنا در این منطقه از الزامات می باشد.

وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری منطقه، توان بالقوه مجموعه هیأت شنا در استعدادیابی و قهرمان پروری و توجه به نیروهای مستعد ورزشی در میان جوانان این شهرستان، ادامه داد: در همین راستا، عملیات احداث استخر سرپوشیده توسط دولت در مجموعه ورزشی وحدت از سال 1386 آغاز گردید که به دلیل کمبود اعتبارات تا دو سال گذشته بلاتکلیف رها شده بود.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید در تکمیل پروژه های راکد و نیمه تمام، از پیگیری های «سیروس شفقی» فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در تخصیص اعتبار 4 میلیارد و 400 میلیون ریالی از محل اعتبارات 22 سال 1394 سخن گفت و اذعان کرد: تخصیص این مبلغ سبب شد تا شاهد استارت مجدد در ادامه روند احداث این پروژه باشیم.

وی افزود: در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان برای تقسیم اعتبارات سالجاری، مبلغی قابل توجه حهت تکمیل این پروژه منظور شده است.

خاصی پور زمین اختصاص یافته برای این پروژه را 1057 متر مربع برشمرد و توضیح داد: حوضچه در نظر گرفته شده برای آن 5 . 337 مترمربع می باشد.

وی از احداث کامل سوله‌های اسکلت، پوشش سقف، دیوار چینی و ایجاد عمق حوضچه سخن گفت و عنوان کرد: سوله‌های اسکلت اداری خریداری شده است و پس از نصب، مرحله نازک‌کاری و خرید تأسیسات آغاز می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در بخش دیگر سخنان خود از آغاز عملیات احداث نخستین استخر سرپوشیده شنا توسط بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: تا آماده شدن پروژه دولتی استخر مجموعه ورزشی وحدت، بخش خصوصی برای احداث دومین استخر در این شهرستان دست بکار شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای این طرح اخذ شده است، توضیح داد: در مدت کوتاه آغاز عملیات این پروژه که در واپسین روزهای سال 1394 کلید خورده است، شاهد پیشرفت 50 درصدی در احداث بنا هستیم.

وی در پایان زمین اختصاص یافته برای این طرح که مجموعه ای از ورزش های آبی و پرورش اندام را در بر خواهد گرفت، 3 هزار متر مربع عنوان کرد و یادآور شد: 1200 متر مربع از این زمین برای احداث استخر با عمق 1 الی 5 . 2 متر و الباقی برای سایر رشته های ورزشی، تفریحی و خدماتی در نظر گرفته شده است.