طالبی گفت: در حال حاضر برق رساني به روستاهاي زير ١٠ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولويت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبيعي در دست اقدام است.

جمشيد طالبي در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار نداي گيلان از رشت اظهار داشت :با تلاش ، پيگيري و همدلي مديران ارشد ستادي،اجرايي و كاركنان شركت توزيع برق استان گيلان تعداد ٤٨٦ پروژه شهري و روستايي با اعتباري بالغ بر ٤٦ ميليارد تومان در خصوص احداث و اصلاح شبكه فشار ضعيف زميني و هوايي،فشار متوسط زميني و هوايي و همچنين ترانسفورماتور هاي زميني و هوايي و پست كمپكت براي تقويت ولتاژ برق مشتركين و ١ پروژه تامين برق روستايي در هفته دولت افتتاح و به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت توزيع برق استان گيلان در ادامه اذعان داشت: در راستاي تحقق شعار دولت تدبير و اميد مبني بر محروميت زدايي و ارائه خدمت به مناطق محروم ،روستاي ايلكوفي در شهرستان تالش بصورت فتوولتانيك برق رساني شد و با اجراي اين پروژه تامين برق روستايي، تعداد ٤٥ خانوار روستايي در ايلكوفي تالش از نعمت روشنايي برق بهره مند شدند.
طالبي  با بیان اینکه اكنون تعداد روستاهاي برقدار استان گيلان به ٢٥٤٩ روستا رسیده است افزود:  تمامي روستاهاي بالاي ٢٠ خانوار طبق سرشماري سال ٨٥ در سال ٨٩ برق دار شده اند.
وي تصريح كرد:همچنين در حال حاضر برق رساني به روستاهاي زير ١٠ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولويت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبيعي در دست اقدام است.
این مقام مسئول افزود :در راستاي اصلاح و توسعه شبكه برق روستايي در تاريخ دوم شهريور و به مناسبت هفته دولت ،افتتاح پروژه هاي برق روستايي در روستاي طرازكوه از توابع شهرستان رشت با حضور دكتر نوبخت معاون رياست جمهوري و رياست سازمان برنامه و بودجه كشور ،استاندار گيلان و جمعي از مديران ارشد استاني انجام شد.
طالبي  با اشاره به برنامه هاي شركت توزيع برق در راستاي اصلاح و بهينه شبكه هاي برق استان گفت:با توجه به اعتبارات تخصيصي اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي توزيع به مبلغ ٢٩٠٠٠٠ ميليون ريال براي سال ٩٦ از محل اعتبارات تخصيص يافته نسبت به اصلاح شبكه هاي فشار ضعيف و متوسط و افزايش قدرت ترانسهاي توزيع به منظور رفع ضعف برق و افزايش پايداري شبكه ها،متناسب با نقدينگي تامين شده و اولويت در حال اجرا مي باشد.
وي افزود:در همين راستا با طرح تعويض و جايگزيني كابل خودنگهدار با شبكه هاي فرسوده تاكنون ٥٢٣ کیلومتر با هزينه اي معادل ١٥٣١٣٨ ميليون ريال و تعويض ٤٧٨٧ اصله پايه فرسوده با هزينه ٥٨٦٩٢ ميليون ريال جمعا به مبلغ ٢١١٨٣٠ ميليون ريال انجام شده است.
مديرعامل شركت توزيع برق گيلان در رابطه با انشعاب هاي غير مجاز برق در استان اظهار داشت:در اجراي ماده ٨ قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني كه داشتن مجوزهايي مانند پروانه ساختمان و يا پايان كار را براي دادن هر گونه خدمات آب و برق و… الزامي مي داند شركت توزيع برق طبق قانون ياد شده و پيگيري هاي موكد مسئولين استاني ،قادر به واگذاري انشعاب برق به اماكن فاقد مجوز نمي باشد.

طالبي ادامه داد:اين موضوع در سالهاي اخير موجب انباشته شدن درخواست تعداد زيادي از متقاضيان فاقد پروانه و مجوز ساخت را فراهم کرده كه متاسفانه با استفاده غير مجاز از شبكه برق بصورت مستقيم و بدون لوازم اندازه گيري ،خسارات زيادي به شبكه هاي برق و در واقع بيت المال وارد کرده اند.
وي با یسان اینکه اخيرا قانون مجازات استفاده كنندگان از آب ،برق ، تلفن ،فاضلاب و گاز به تصويب رسيده و در دست اجرا مي باشد افزود: اين قانون،دادن انشعاب غيردائم به متقاضيان فاقد پروانه را با اخذ تعهدنامه محضري بلامانع دانسته و فرصتي براي متقاضيان یاد شده فراهم آورده تا نسبت به تعيين تكليف مجوزها اقدام کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد:همچنين گذاشتن مجازات هاي سنگين براي استفاده كنندگان غيرمجاز از برق،اهرم مناسبي جهت كاهش استفاده غير مجاز را فراهم آورده است.
مديرعامل شركت توزيع برق استان گیلان با بیان اینکه با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از تجهیزات سرمایشی در فصل تابستان به ویژه در زمان های پيک روز که از ساعت ۱۲ لغایت ۱۷ میباشد گفت:مصرف انرژی برق در ساعات مذکور افزایش فراوانی یافته است، از اين رو لازم است کلیه مشترکین به ویژه ادارات ،بانک ها و سایر نهادها پس از زمان اداری نسبت به خاموش نمودن تجهیزات برقی شامل کولرها ،تجهیزات روشنایی و اداری مانند کامپیوتر و پرینتر و …اقدام کنند.
وي ادامه داد:بدیهی است در مدار بودن این تجهیزات سبب افزایش و تلفات انرژی می شود و با توجه به تاثیرگذار بودن این مشترکین بر پيک روز ،هیئت محترم وزیران طي تصويب نامه اي كليه وزارت خانه ها،موسسات، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی را مکلف نموده ضمن بازبینی تاسیسات خود و کاهش ۱۰ درصدی انرژي مصرفي نسبت به تامین ٢٠ درصد برق مصرفی ساختمان های اداری از انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند.

طالبي  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۳۰ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شرکت توزیع برق گیلان هستند كه ٢٦ نوع خدمت به مشتركين برق ارائه می کنند افزود:همچنين براي كليه متقاضيان خدمات برق، امكان ارائه مستقيم درخواست خدماتي نظير انشعاب جديد،تغيير در مشخصات انشعاب ،كاهش قدرت،افزايش قدرت و… از طريق درگاه اينترنتي شركت توزيع برق گيلان فراهم است.
مديرعامل شركت توزيع برق گيلان  تصریح کرد:شركت توزيع برق علاوه بر اجراي طرح هاي مديريت مصرف جهت اطلاع رساني و آگاهي مشتركين گروه هاي مختلف ،برنامه هاي متعددي را اجرا نموده است كه ،طرح بهسامان طي قراردادي با اداره كل آموزش و پرورش استان در جهت آموزش دانش آموزان و توليد و پخش نمايشنامه با موضوع مديريت مصرف و پخش آن در شبكه باران بصورت مستمر ،از جمله اين برنامه ها مي باشد
وی مصاحبه هاي متعدد توسط مديران ارشد شركت ،برگزاري همايش و جلسه براي گروه هاي مختلف نظير صنايع،مشتركين كشاورزي،اصناف،بسيجيان و …و توزيع بروشور و كتاب را از جمله موارد ديگر در زمينه یاد شده برشمرد.