طالبی معماری رایج در ساختمان ها را عامل تشدید کننده بروزه بحران دانست و خاطرنشان کرد:به طور موقت مناطق را برق دار می کنیم اما به مرور زمان باید بتوانیم به بحث استاندارد سازی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،جمشید طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه  و تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 365پروژه شهری و  روستایی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 17میلیارد و 400میلیون تومان به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تصریح بر اینکه کلیه روستاهای بالای ده خانوار در استان گیلان صد در صد برق دار هستند گفت: هر روستای بالای ده خانوار که کد روستایی داشته باشند و بتواند مجوز محیط زیست را اخذ کند برق دار می شود.

وی با عذرخواهی از مردم استان و به ویژه شهرستان رشت ،لاهیجان و دو بخش خمام و کوچصفهان اظهار کرد:از مردم شریف استان و دهیاران و بخشداران به خاطر همکاری خوبی که داشتند تقدیر و قدردانی می کنم.
طالبی با بیان اینکه بارش  80سانتی برف و کولاک شدید از شامگاه روز چهارشنبه 13 بهمن آغاز و تا عصر روز پنجشنبه ادامه داشت تصریح کرد:در پی این بارش خسارت بسیاری به شبکه های برق رسانی استان وارد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت:بیشترین حجم آسیب دیدگی مربوط به  شکستی تیرهای برق و پارگی سیم ها را در شالیزار ها بود که می پذیریم  ده سال از عمر مفید آنها گذشته است.
این مقام مسئول قطر یخ روی سیم های برق در جریان برف اخیر را بی سابقه دانست و آن را بالغ بر 25 الی 30 سانتی متر عنوان کرد.

طالبی معماری رایج در ساختمان ها را عامل تشدید کننده بروز بحران دانست و خاطرنشان کرد:به طور موقت مناطق را برق دار می کنیم اما به مرور زمان باید بتوانیم به بحث استاندارد سازی بپردازیم.