مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت:برآورد کاهش مصرف در اثر تغییر ساعت کار ادارات استان حدود 9 مگاوات می باشد که در صورت همکاری بیشتر ادارات به اعداد بلاتری هم می توان دست یافت.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،جمشید طالبی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان  در خصوص میزان مصرف برق در این استان اظهار داشت:پیک بار روز استان گیلان حدود ساعت 15 مورخ 4 تیرماه  با دمای محسوس 38 درجه سانتیگراد و نیاز مصرف 1617.4 مگاوات اتفاق افتاده که نسبت به زمان مشابه سال 97 حدود 28.4 درصد افزایش داشته است که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی افزود:پیک بار شب حدود ساعت 23 مورخ 8 تیرماه با دمای محسوس 28 درجه سانتی گراد رخ داده و میزان مصرف برابر 1389 مگاوات بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 4.1 درصد رشد داشته است.

طالبی با اذعان به اینکه با توجه به افزایش مصرف انرژی برق در استان گیلان در روزهای گذشته، عمدتا از نظر مصرف در محدوده قرمز بوده ایم گفت:محدوده قرمز به معنای وضعیت هشدار و مشترکین پر مصرف است لذا طبق دستورالعمل های ابلاغی شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان روش های مختلفی را جهت مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی به اجرا درآورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه یکی از روش ها تغییر ساعت کار ادارات می باشد تا در زمان پیک مصرف روز ، این گروه از مشترکین از مدار خارج شوند خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های مدیریت بار ابلاغی و همچنین هماهنگی با کمیته بحران استانداری، ساعت کار ادارات و سازمان ها از مورخ اول تیرماه یک ساعت تغییر کرده است.

وی گفت :برآورد کاهش مصرف در این بخش حدود 9 مگاوات می باشد که در صورت همکاری بیشتر ادارات به اعداد بلاتری هم می توان دست یافت.