مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفتگو با ندای گیلان در خصوص احتمال قطعی نوبتی و زمان بندی شده برق در استان با بیان اینکه با توجه به برنامه های مدیریت بار، امسال خاموشی با برنامه ناشی از کمبود تولید نداریم گفت:880 ترانسفورماتور جدید با ظرفیت 198140 کیلوولت آمپر تا پایان سال راه اندازی می شود.

جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت در خصوص احتمال قطعی نوبتی و زمان بندی شده برق در استان با بیان اینکه با توجه به برنامه های مدیریت بار، امسال خاموشی با برنامه ناشی از کمبود تولید نداریم اظهار داشت: در صورت بروز خاموشی، موضوع مربوط به تعمیرات یا اتفاقات ناشی از مشکلات فنی شبکه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ندای گیلان در خصوص توسعه  و تجهیز شبکه توزیع برق استان خاطرنشان کرد :هر ساله با توجه به افزایش نیاز مصرف، جهت توسعه شبکه و احداث پست ها و فیدرهای جدید در بخش های مختلف استان برنامه ریزی می شود و بر اساس بودجه تخصیصی، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

طالبی بیان داشت:در سال جاری نیز در بخش های مختلف از جمله فوق توزیع و توزیع توسعه شبکه داشته ایم. شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از ابتدای سال تا کنون 187 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 38780کیلوولت آمپر نصب کرده و در نظر دارد در صورت تامین اعتبارات،880 ترانسفورماتور دیگر با ظرفیت 198140 کیلوولت آمپر خریداری و تا پایان سال نصب نماید.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ندای گیلان در خصوص هزینه افزایش آمپراژ کنتورهای خانگی بابیان اینکه هزینه افزایش هر آمپر برابر 75 هزار تومان می باشد افزود: لازم به ذکر است که الگوی مصرف در استان گیلان در ماه های گرم سال برابر 400کیلووات ساعت می باشد. مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می کنند فقط 7درصد به هزینه برق آنها در سال 98 اضافه خواهد شد. ولی مشترکین پر مصرف که از الگو، بیشتر مصرف نمایند علاوه بر افزایش هزینه سالیانه، 16 درصد دیگر نیز به هزینه برق آنها اضافه می شود.