هنوز خود را مسئول نمی دانید وکوتاهی ها و ضعف ها را به گردن این و آن می اندازید ؟ شاید هم هنوز در ذهنتان یک کاندیدا هستید نه یک نماینده مسئول ؟

به گزارش ندای گیلان به نقل از تدبیر شرق: همواره حضور در برنامه های زنده تلویزیونی برای مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت مغتنمی است تا با  ارائه گزارش عملکرد خود، وزن و قدرت پیگیریشان را نمایش داده  و افکار عمومی و موکلین را از رایزنی ها و اقدامات صورت گرفته و دردست اجرا آگاه سازند. حضور دکتر ذبیح نیکفر نماینده فعلی لاهیجان و سیاهکل در برنامه گفتگوی خبری آنهم بصورت زنده ، فرصت مناسبی برای ایشان بود تا بتواند خود را از زیر سایه ابوذر ندیمی نماینده ادوار شش و هفت و نهم مجلس شورای اسلامی آن حوزه انتخابیه که ، یک چهره رسانه ای قوی و ملی بود، خارج نماید . بخصوص پس از عملکرد ضعیف نیکفر در جذب اعتبار و امتیاز ملی برای آن حوزه نمایندگی در حدود یک سال گذشته ، قیاس این دو را در ذهن مردم بشدت تقویت کرده است . بنابراین لازمه حضور موفق در چنین برنامه هایی داشتن اطلاعات کافی درباره سوالات و موضوع برنامه می باشد ، که متاسفانه در مورد اخیر اینگونه نبوده و  تبعات حضور در آن برنامه تلویزیونی ، بازخوردهای بسیار منفی برای ایشان بهمراه داشت. اگر به سوالات و پاسخ ها دقیق می شدیم ،انگار یک فرد عادی و بدون مطالعه در حال پاسخ به سوالات است. بگذریم که نوع بیان و ادای کلمات ایشان بیننده را از دنبال کردن برنامه ناامید می کرد، که شاید دلیلش کسالت ایشان بود. ولی نکات ذیل جای بررسی و واکاوی داشت :

آنجایی که مجری برنامه سوالات خود را به جهت عضویت این نماینده  در کمسیون  بهداشت و نظام سلامت کشور آغاز نمود ؛ نیکفر، بجای نگاه کلان و  ارائه گزارش و آمار ملی ، وارد مطب و درمانگاه و بیمارستان و جذب این پرستار و آن کارمند بخش و خاموش بودن این دستگاه و آن مونیتورشدند .تا جایی که مجری از آسمان ریسمان بافتن میهمان به حرف آمد. یا وقتی سوالی درباره مبالغ پرداخت مطالبات و تعداد تسهیلات بهزراعی چایکاران و اقدامات مجلس سوال شد ،باز شاهد پاسخ از نوع کلمات گنگ خیلی زیاد و خیلی کم ، خیلی ، زیاد ، کم و من  آمار دقیق ندارم و… بودیم. ممکن است تکرار چند باره اسامی روستاهایی که از یک محور کوهستانی را دلیل به مردمی بودن تلقی کنید  و  یک مانور عامه پسند ولی بی شک از نظر اکثریت مردم این موضوع دلیل بر پیگیر بودن و اثر گذاری یک نماینده نیست. جناب دکتر شاید برای شما مهم نباشد ولی ما بعنوان شهروندان حوزه انتخابیه جنابعالی دچار یاس و نا امیدی شدیم ، هرچند شاید همین پاسخ ها و کلی گوییتان باعث تعجب بسیاری از بینندگان تلویزیونی شده باشد.

سوالی که مطرح میشود این است ، دلیل حضورتان در برنامه زنده که ده ها هزار بیننده داشت چه بود؟ جالبترآنکه چرا با وجود نزدیک به 10 ماه از انتخابتان بعنوان نماینده مردم در  مجلس شورای اسلامی ، هنوز خود را مسئول نمی دانید وکوتاهی ها و ضعف ها را به گردن این و آن می اندازید ؟ شاید هم هنوز در ذهنتان یک کاندیدا هستید نه یک نماینده مسئول ؟