رحیم تکاملی در مراسم افتتاح کانون حمایت از فرزندان سندروم داون با اشاره به اینکه سندروم داون عدم ترکیب کروموزومی است که سبب تأخیر در رشدجسمانی و هوشی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان: رحیم تکاملی در مراسم افتتاح کانون حمایت از فرزندان سندروم داون با اشاره به اینکه سندروم داون عدم ترکیب کروموزومی است که سبب تأخیر در رشدجسمانی و هوشی می‌شود، اظهار داشت: سندروم داون در تمام دنیا منجر به کندی یادگیری در کودک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در راستای خدمت به معلولان از هیج تلاشی فروگذار نیست، افزود: در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی گیلان 36 هزار و 540 نفر دارای معلولیت ثبت شده است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه از این جمعیت دو درصد دارای سندروم داون تشخیص داده شده اند،گفت: بیش از 600 نفر از افراد مبتلا به این سندروم در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده اند.
تکاملی، تشخیص به موقع و مداخله به موقع را از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: عدالت اجتماعی و تکریم حکم می‌کند خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی به موقع انجام شود.
وی با اشاره به اینکه 19 مرکز در گیلان به افراد مبتلا به سندروم داون خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: هفت مرکز مرتبط به افراد زیر 15 سال و 12 مرکز به افراد بالای 15 سال خدمت ارائه می‌دهند که از این 12 مرکز شش مرکز مربوط به آقایان و شش مرکز به بانوان ارائه خدمت می‌کنند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه آموزش و مشاوره به خانواده‌ها یک اصل اساسی است، تصریح کرد: مشاوره به خانواده‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند چرا که نقش خانواده‌ها در بازتوانی این عزیزان بسیار مهم است./تسنیم