رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۲۰ درصد شالیزارهای استان، گفت: ۷۵ درصد این شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مسعود الماسی در گفتگویی با اشاره به شرایط مساعد جوی برای برداشت محصول برنج بعد از یک هفته بارش باران، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های انجام شده شالیکاران به برداشت محصول خود سرعت داده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه احتمال بازگشت بارش‌ها به استان گیلان طی روزهای آینده وجود دارد، افزود: شالیکاران باید از این فرصت برای برداشت محصول خود بهره ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان برداشت شده است، گفت: این میزان معادل ۴۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، اضافه کرد: تاکنون ۷۵ درصد معادل ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت مکانیزه برداشت شده است.

الماسی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار معادل ۲۵ درصد شالیزارها نیز به صورت دستی و سنتی و دروگر برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بر اساس پیش بینی‌ها یکی میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک در اراضی شالیزار برداشت می‌شود، گفت: از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.