رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۹۰ درصد شالیزارهای استان، گفت: ۷۵ درصد معادل ۱۶۱ هزار و ۲۳۲ هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مسعود الماسی در گفتگویی با اشاره به شرایط مساعد جوی برای برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه در هفته‌های اخیر با توجه به مساعد شدن شرایط جوی برداشت این محصول از شالیزارهای گیلان سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۳۲۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: گیلان یکی از قطب‌های تولید برنج کشور محسوب می‌شود امسال پیش بینی شده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از مزارع این استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تا به امروز ۹۰ درصد شالیزارهای استان برداشت شده است، گفت: این میزان معادل ۲۱۴ هزار ۹۷۶ هکتار از اراضی شالیزاری است.

وی با بیان اینکه به کشاورزان توصیه شده بود از برداشت مکانیزه برای شالیزارهای خود استفاده کنند، اضافه کرد: اواسط مرداد با بارش‌های شدید تابستانی بخشی از شالیزارها آسیب و دچار ورس و خوابیدگی شد که این موضوع برداشت مکانیزه برای برخی از شالیکاران را سخت کرد.

الماسی ادامه داد: تاکنون ۷۵ درصد معادل ۱۶۱ هزار و ۲۳۲ هکتار اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه برداشت شده است، گفت: کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش کیفیت محصول از مهم‌ترین مزایای برداشت مکانیزه است.

وی اضافه کرد: ۲۵ درصد معادل ۵۳ هزار و ۷۴۴ هکتار شالیزارها نیز به صورت دستی و دروگر برداشت شده است.