رئیس جهاد کشاورزی گیلان از جایگاه سوم استان در تولید مرغ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رئیس جهاد کشاورزی گیلان در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب که وزارت جهاد کشاورزی وزارت امنیت غذایی است، اظهار کرد: آنچه که قابل پیش بینی است محتمل‌ترین جنگ در آینده جنگ بر سر آب و غذا خواهد بود و از این رو باید برای حفظ حیات باید برنامه‌های متناسبی در مقابله با چنین جنگ‌هایی داشته باشیم.

صالح محمدی با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های بسیار تاثیر گذار در بحث کشاورزی کشور است، گفت: پتاسیل‌های کشاورزی و غذایی بالایی در گیلان وجود دارد و برخی از محصولات تولیدی در استان رتبه‌های اول تا پنجم کشور را دارند.

وی با اشاره به مهاجرت‌های زیاد چند سال اخیر به استان‌های شمالی گفت: بسیاری از هم وطن‌های ما به علت کمبود آب به استان‌های شمالی مهاجرت می‌کنند اما حفظ اراضی کشاورزی و زمین‌های استان از اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

محمدی با تاکید بر این موضوع که امروز در جهان کشورها را با قدرت نظامی نمی‌شناسند بلکه کشوری که دارای تولید چند غذا است از قدرت‌ها دیگر جلوتر خواهد بود، یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند برای شناخت تولیدهای داخلی نقش بسزایی در سرمایه گذاری در بخش غذا و کشاورزی داشته باشند.

محمدی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی بیان کرد: در فضای تحریمی افزایش عملکرد در بخش کشاورزی بسیار مهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در گیلان را گزارش دهند.

محمدی با بیان اینکه در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم، محدودیت‌های آبی داشتیم، بیان کرد: امسال با توجه به حجم ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب در سدها راه حلی غیر از عدم کاشت زمین‌ها را نمی‌توانستیم انتخاب کنیم اما با هماهنگی و تدابیر استاندار گیلان و مجموعه مدیریت عالی استان همه زمین‌های کشاورزی گیلان کشت شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش عملکرد در بخش تولید محصولات بیان کرد: تولید محصولات زراعی از یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن به یک میلیون و ۶۶۴ هزار تن و همچنین در تولید محصولات باغی از ۷۲۷ هزار تن به ۷۶۲ هزار تن و دپپتولید عسل از ۴۶۱۵ تن به ۵۶۰۰ تن افزایش یافت.

وی از افزایش ۱۰ درصدی محصولات دام و طیور در گیلان خبر داد و افزود: بیش از  یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه کشاورزی گیلان پرداخت شده است.

محمدیبا اشاره به تعهد ۲ هزار شغل در حوزه کشاورزی بیان کرد: از میزان تعهد بالای ۱۸۰۰ شغل در حوزه کشاورزی گیلان ایجاد شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی افزود: نگاه دانش پایه در حوزه کشاورزی گیلان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در مورد تولید مرغ در استان‌ نیز گفت: در اوایل سال جاری برای تنطیم بازار روزانه جلسات در جهاد کشاورزی برگزار می‌شد و در حال حاضر با کمبود مرغ در استان روبرو نیستیم و گیلان از جایگاه پنجم به استانِ سوم در تولید مرغ ارتقا پیدا کرده است.