عضو شورای شهر رشت گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده گیلان مسن ترین استان در کشور می باشد و مسئولین این حوزه با برنامه ریزیهای درست و اصولی باید این موضوع را مدیریت کنند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در نخستین روز فعالیت این کمیسیون در شورای پنجم با مدیر کل انتقال خون گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

 فاطمه شیرزاد با قدردانی از اقدامات اخیر اداره کل انتقال خون گیلان در راستای فرهنگ سازی و رفع مشکلات بیماران نیازمند به خون اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان رضایتمندی خوبی از اقدامات اداره کل انتقال خون گیلان طی چند ماهه اخیر دارند.

وی با بیان اینکه  گیلان مسن ترین استان کشور است تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده گیلان مسن ترین استان در کشور می باشد و مسئولین این حوزه با برنامه ریزیهای درست و اصولی باید این موضوع را مدیریت کنند.

وی با اذعان به مشکلات بیماران نیازمند به خون بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران و نیازمندان به منظور دریافت کمک به شورا مراجعه می کنند و شورا بر اساس ماده های ۱۶،۱۷ سعی در حمایتهای مالی از این افراد دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به تشکیل کمیسیونهای تخصصی شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به منظور ایجاد و توسعه درمانگاههای سلامت در محلات مختلف رشت به ویژه مناطق حاشیه نشین با همراهی دیگر مدیران اجرایی آمادگی لازم را دارد.

شیرزاد در خصوص ایجاد ایستگاههای اهدای خون در رشت افزود: ایجاد ایستگاههای اهدای خون در نقاط مختلف رشت نقش مهمی در فرهنگ سازی و همچنین تسهیل امور برای افرادی که قصد اهدای خون دارند ایفا می کند و با این گونه اقدامات یقینا نیاز استان به وارد نمودن خون از دیگر استانها برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهربانی مردم رشت زبانزد همگان است بیان کرد: مردم رشت در طول دوران دفاع مقدس با حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل نقش موثری در دفاع از ارزشها و مرزهای ایران اسلامی داشتند و در پشت خط مقدم جبهه ها نیز با اهدای خون به منظور درمان مجروحان جنگی و…ایثار و از خود گذشتگی خود را نشان دادند.

شیرزاد خواستار توجه مدیران شهرداری های مناطق رشت به فرهنگ سازی در خصوص مبحث اهدای خون شد و تصریح کرد: مدیران شهرداری رشت بازوان اجرایی شوراها هستند و با جمع آوری دستفروشان از مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان سعی شد تا در انتقال خون و فرآورده های خونی به بیماران نیازمند مشکلی ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: متاسفانه آسفالت مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان شرایط مطلوبی ندارد و چاله و چوله های فراوانی در این مسیر دیده می شود و از شهردار منطقه ۲ رشت خواستار رسیدگی و برطرف کردن مشکل آسفالت مسیر هستم.

شیرزاد  از انجمن اهدای خون گیلان که تنها انجمن در کشور با این مضمون می باشد قدر دانی نمود.