معاینه چشمان وزیر بهداشت توسط چشم پزشک 92 ساله گیلانی+تصاویر/حرکت ارزنده یکی از کارکنان دیوان محاسبات گیلان/اجرای طرح ترافیکی که به سد ترافیکی منجر شد!

معاینه چشمان وزیر بهداشت توسط چشم پزشک 92 ساله گیلانی+تصاویر

تسنیم نوشت:
وزیر بهداشت طی دیداری با یکی از قدیمی‌ترین چشم پزشکان ایرانی، چشم خود را تحت معاینه این پیشکسوت ۹۲ ساله چشم‌پزشکی کشور قرار داد.
سید حسن هاشمی به مناسبت فرار سیدن روز پزشک به دیدار محمد صادق پیروز یکی از پیشکسوتان چشم پزشکی رفت و در مطب این پزشک 92 ساله حضور یافت.
139405281611018059113110

دکتر محمد صادق پیروز متخصص چشم پزشکی در سال 1302 در شهر لاهیجان متولد شد. دبستان و دبیرستان را در شهرهای لاهیجان و رشت به اتمام رساند. تحصیلات دانشگاهی را در سال 1319 بدنبال پذیرفته شدن در آزمون ورودی دانشکده پزشکی تهران شروع کرد و در سال 1337 با مدرک تخصصی چشم پزشکی به پایان رساند.
139405281613151585911394

دکتر پیروز در سال 1367 پس از 37 سال و 8 ماه کار علمی و آموزشی در بیمارستان فارابی دانشگاه تهران با تقاضای خود بازنشسته شد.

ایشان در سال 1348 برای بررسی علمی به انگلستان عزیمت کرد و در بیمارستان مورفیلد لندن به تحقیق و پژوهش پرداخت.

خاطرات و وقایع تحصیل: محمد صادق پیروز از دوران تحصیل خود می گوید:

دوران تحصیل ما مقارن با جنگ بین الملل دوم بود. لذا مشکل معیشتی برای اغلب دانشجویان از لحاظ غذایی و محل زندگی وجود داشت. یادم هست برای تهیه نان کوپن می دادند آن هم نان سیلو.

منزل من در پشت بازار بود. اتوبوس در سبز میدان بازار وجود داشت و مردم بدون صف با فشار وارد اتوبوس می شدند. من هم در همین وضعیت مجبور بودم به دانشکده بروم.

استادان و مربیان: پروفسور شمس، دکتر باستان، دکتر علوی، دکتر ضرابی، دکتر مرتضی کنی، پروفسور سمیعی، دکتر قریب، دکتر گیتی، دکتر عزیزی، دکتر اقبال، دکتر امیر اعلم، دکتر نیک نفس، دکتر نجم آبادی، پروفسور حکیم، دکتر کیهانی (اساتید تشریح)، دکتر گل گلاب (گیاه شناسی)، دکتر وارطانی(شیمی)، دکتر سهراب(میکروب شناسی) ،دکتر نشرودی(میکروب شناسی)، دکتر انصاری(پارازیتولوژی)، دکتر وکیلی(داخلی)، پروفسور عدل، دکتر وثوقی(جراحی)، دکتر معتمد، دکتر هنجن(جراحی)، دکتر چهرازی(بیماری اعصاب)، دکتر حسین رضاعی(بیماری های روانی)، دکتر نفیسی(استاد فارماکولوژی).هم دوره ای‌ها و همکاران: دکتر اهری،دکتر کیافر،دکتر عبدالحسین انتخابی،دکتر پاشا محققی ،دکتر نصرالله مژدهی،دکتر حسین مرشد،دکتر یوسف اکبر آزاد ،دکتر جواد فیلسوفی،دکتر حسن نمازی و دکتر محمد ارسطا از همکلاسی های محمد صادق پیروز بوده اند.

مرحوم دکتر فتحعلی شمس، آقای دکتر محمدحسین لشکری از همدوره ایهای وی و دکتر میر ،دکتر رایس و دکتر میلر (انگلستان)از همکارن دکتر پیروز می باشند.مشاغل و سمت‌های مورد تصدی : رئیس درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان فارابی از سال 1337- رئیس درمانگاه با حق آموزشی در سال 1341- سرپرستی گروه اموزشی چشم پزشکی از سال 1354- مدیر گروه چشم پزشکی از سال 1358به مدت 11 سال- عضویت هیئت ممیزه دانشگاه تهران در سال 1361- عضویت در کمیته تخصصی گروه پزشکی هیئت ممیزه مرکزی دانشگاه تهران در سال 1363- استاد گروه آموزشی چشم پزشکی از سال 1356- مطالعه در رشته الکترورتینوگرافی و جراحی قرینه و مطالعه درباره تازه های گلوکوم در بیمارستان مورفیلد لندن از سال 1348 بمدت یکسال و نیم- عضو هیأت تحریریه مجله پزشکی دانشکده پزشکی عضو و دبیر هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته تخصصی چشم پزشکی از سال 1358- دبیر انجمن چشم پزشکی ایران در سه دوره متوالی از سال 1357 الی 1364-عضو انجمن چشم پزشکی بریتانیا و انجمن پزشکی فرانسه

محمد صادق پیروز از سال 1341 به ریاست درمانگاه با حق آموزش پذیرفته شدند و از تاریخ 1346 بنا به تصویب هیئت ممیزه دانشگاه تهران و شورای مرکزی دانشگاهها به دانشیاری رشته پزشکی انتخاب شد و در سال 1356 به درجه استادی گروه آموزشی چشم پزشکی نائل آمد.

حرکت ارزنده یکی از کارکنان دیوان محاسبات گیلان

محمد باقر یزدانی که از کارکنان دیوان محاسبات استان گیلان می باشد هفته گذشته در سرو املات املش که به همراه خانواده خود به سفر رفته بود کیفی را حاوی ده هزار دلار پیدا میکند که با زحمات فراوان با توجه به اینکه هیچ اطلاعات خاصی از صاحب کیف نبوده ، کیف را تحویل صاحبش میدهد.
یزدانی-دیوان-محاسبات-180x300

عکس یادگاری های احسان خواجه امیری در شهرستان فومن!

بهجت نیوز نوشت:
احسان خواجه امیری از خوانندگان خوش صدای کشورمان ، امشب عکس حضورش در ماسوله را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده است.به گزارش بهجت نیوز ؛ احسان خواجه امیری از خوانندگان مطرح کشوری که از علاقمندان زیادی در بین جوانان و حتی خانواده ها برخوردار است برای اجرای کنسرت در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ در سالن مجلل رشت عازم شمال کشور شده بود که پس از سفر به استان سرسبز گیلان تصاویری را در شبکه های اجتماعی از خود منتشر کرد.انتشار عکس سلفی وی در ماسوله باعث توجه بیشتر مخاطبین به وی شد.
خواجه-امیری-گیلان-1

اجرای طرح ترافیکی که به سد ترافیکی منجر شد!

گیل خبر نوشت:
مدتی است که ترافیک خیابان زرجوب به سمت میدان صیقلان با گذاشتن مانع و در طرحی جدید به خیابان ایت الله احسانبخش (خیابانی که صیقلان را به تختی متصل میکند) منتقل میشود و بار ترافیک ورودی به میدان صیقلان برای ادامه مسیر مجبور به طی تمام مسیر بلوار دور زدن در انتهای آن می باشد.

لازم به ذکر است که در انتهای بلوار چراغ راهنمایی وجود دارد حال وقتی چراغ قرمز باشد با بسته شدن راه توسط خودرو های جلویی بار ترافیکی قفل میشود و در صورتی که دور زدن خودرو ها هنگامی که چراغ قرمز باشد صورت پذیرد باعث بند امدن مسیر خودروهای عبوری از سمت چهاراه گلسار به سمت دهانه تختی و صیقلان میگردد، همچنین طرح اجرا شده باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان زرجوب و رسیدن ترافیک به میدان زرجوب نیز میگردد که باعث ایجاد مزاحمت و ناراحتی مغازه دارن خیابان زرجوب نیز شده است

از دیگر نکات منفی اجرای این طرح و عدم اجرای درست ان به دور زدن خودرو ها در ابتدا بلوار احسانبخش و قبل از میدان صیقلان می توان اشاره کرد که حتی مامورین راهنمایی و رانندگی مستقر در میدان نقش شاهد را داشته و عکس العملی چندانی به این امر نشان نمی دهند.

متاسفانه وجود ایستگاه تاکسی در ابتدای بلوار احسانبخش و پارک دوبل اینخودروها برای پیاده و سوار کردن مسافر نیز بر بار ترافیکی افزوده و باعث شده تا طرح ترافیکی به سد ترافیکی تبدیل شود پدیده ای که در نقاط دیگر شهر نیز گاهی در ساعات اوج ترافیک به چشم میخورد و این سوال را در ذهن هر شهروندی با دیدن عدم برخورد با ایحال جواب این سوال با مسئولین و قضاوت با شهروندان است که ایا این طرح با کارشناسی و مشورت با مشاورین و متخصصین امر ترافیک بوده یا طرحی است بی برنامه و بی هدف که توسط مجری آن به جهت رفع مقطعی معضلی که گریبانگیر اکثر میادین شهر رشت است انجام می گیرد؟!
download (1)

دیدار امام جماعت یکی از شهر گیلان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

ماسال نیوز نوشت:
حجت الاسلام سید شفیع شفیعی امام جماعت مسجد جامع شاندرمن به همراه جمعی از آزادگان به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.
shanderman-hashemi-94-500x255

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان در سمتش ابقا شد
تسنیم نوشت:
با نامه کفاشیان تا برگزاری مجمع انتخابات هیئت فوتبال گیلان رئیس هیئت فوتبال استان گیلان در سمتش ابقا شد.

با ارسال نامه‌ای از سوی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال استان گیلان تا برگزاری مجمع انتخابات هئیت فوتبال گیلان در سمتش ابقا شد و به این ترتیب الماسخاله تا برگزاری انتخابات می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

در روزهای گذشته مسعود رهنما رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان طی نامه‌ای به علی کفاشیان، سرپرستی را برای هئیت فوتبال استان گیلان پیشنهاد کرده بود که تا هنگام برگزاری انتخابات عهده دار مسئولیت باشد که این نامه در پاسخ به درخواست وی بوده است.

انتخابات هئیت فوتبال گیلان روز 7/6/94 برگزار خواهد شد که در آن 15 کاندیدا تائید صلاحیت شده اند که باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

متن نامه ارسالی به شرح زیر است:

احتراما عطف به نامه شماره 1806/2/68 مورخ 25/5/94 با استناد به ماده 19 بند 9 در صورت فوت، ازکار افتادگی، غیبت غیر موجه بیش از دوماه استعفا و یا برکناری رئیس هیئت، نائب رئیس یا سرپرست موقت می‌تواند مسئولیت هیئت را به‌عهده بگیرد، لذا هیئت فعلی آن استان مشمول ماده فوق نیست. تا برگزاری مجمع انتخابات آقای قربانعلی الماسخاله مسئولیت هیئت را برعهده دار خواهد بود.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون

یک گیلانی بازرس خانه احزاب کشور شد

مریان خبر نوشت:
در مجمع عمومی عادی خانه احزاب برای انتخاب شورای مرکزی دوره جدید در سالن 600 نفره وزارت کشور پس از ساعت ها بحث و بررسی و رایزنی های انتخاباتی سرانجام نامزدهای طیف سه گانه اصولگرایان ، اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدالیون انتخاب و معرفی گردیدند.

نکته جالب برای تالشی ها انتخاب سید صابر میر عطایی شیرآباد به عنوان بازرس فراکسیون مستقلین یا اعتدال در این رای گیری بود که میر عطایی با 41 رای به عنوان بازرس این فراکسیون انتخاب شد ./خزر آنلاین