مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت:در تلاش هستیم که ۱۱۰ روستای باقی‌مانده را هم تا دهه فجر افتتاح کنیم و با این افتتاح درصد برخورداری استان از گاز به ۹۵% خانوارهای ساکن می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل گاز استان گیلان که برای معارفه رئیس جدید این اداره در فرمانداری این شهرستان حضور یافته بود اعلام کرد:استان گیلان در دهه فجر به‌عنوان استان سبز معرفی خواهد شد

جمشید ظهیری در گفتگو با جلال شرق بابیان این خبر گفت: برای اولین بار در استان گیلان، گلزار شهدای دهنه سر سفیدرود به‌صورت نمادین توسط این اداره کل باز ساز و نوسازی می‌شود.

وی افزود: اقدام اداره کل گاز برای بازسازی گلزار شهدا، یک کارنو و تازه‌ای است که امیدواریم طی دو ماه آینده به سرانجام برسد و در دهه مبارک فجر افتتاح رسمی آن را داشته باشیم.

ظهیری در خصوص تعداد مصوبات اجراشده بند «ق» اداره کل برای گازرسانی به روستاها بابیان اینکه در فاز اول حدود ۶۲۰ روستا تعریف‌شده بود اظهار کرد: با افزایش این تعداد به ۶۹۰ روستا، ۵۸۰ روستا از ۶۹۰ روستا گازرسانی انجام گرفت.

ظهیری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که ۱۱۰ روستای باقی‌مانده را هم تا دهه فجر افتتاح کنیم و با این افتتاح درصد برخورداری استان از گاز به ۹۵% خانوارهای ساکن می‌رسد.

وی تصریح کرد: بالاتر از ۹۵% که طبق استانداردهای شرکت گاز در هر استانی، خانوارهای ساکن در آنچه در روستا و چه در شهر بالای ۹۵% آن از گاز استفاده کنند آن استان سبز تلقی می‌شود، و استان گیلان انشا الله در دهه فجر استان سبز معرفی می‌شود.

ظهیری در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در زمان دولت تدبیر و امید گفت: ما در بخش مشترکین گازرسانی به سه شهر باقی‌مانده، گیرنده، پره سر و دیلمان را در ارتفاعات که کار بسیار سختی بود، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به اتمام رساندیم والان مردم ساکن این ۳ شهر از مزایای گاز شهری استفاده می‌کنند و گازرسانی بهشهرها در استان گیلان پرورنده‌اش بسته شد.

مدیرعامل گاز استان در ادامه افزود: در بخش روستایی ابتدای دولت تدبیر و امید درصد برخورداری حدود ۶۷% بود که الآن به ۹۲% رسیدیم یعنی حدودا نزدیک به ۳۰% افزایش در بخش روستایی داشتیم که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که به‌عمل‌آمده که دهه فجر هم به ۹۵% برسد.