شرکت گاز استان گیلان برنامه دارد تا 220 روستای صعب العبور و کوهستانی بالای 20 خانوار را برخوردار از گاز کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این خبر اظهار داشت: این آمار بر اساس تعداد خانوارهای دارای اشتراک برق با تایید فرمانداری ها تهیه شده است و در تلاش هستیم تا مجوز گازرسانی به همه این روستاها را کسب کنیم.

جمال نیکویی با بیان اینکه از این تعداد، 119 روستا در برنامه گازرسانی تا پایان سال آینده می باشند، گفت: این روستاها در مناطق کوهستانی اشکورات رودسر، پارودبار رودبار، کمنی سیاهکل، کوهستان تالش و آستارا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طراحی و تنظیم پکیج این پروژه ها انجام شده است گفت: با تلاش های انجام شده مجوز گازرسانی به 81 روستای اشکورات رودسر اخذ شده است و مابقی مناطق در انتظار اخذ مجوز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان جمعیت این روستاها را در حدود 7 هزار خانوار عنوان کرد و افزود: هزینه گازرسانی به این مناطق کوهستانی و صعب العبور در مجموع بالغ بر 375 میلیارد تومان است.

جمال نیکویی بیان کرد: برنامه ریزی لازم انجام شده تا برای برخورداری مردم این مناطق از نعمت گاز طبیعی، 13 ایستگاه تقلیل فشار احداث و بیش از 94 کیلومتر خط تغذیه و بالغ بر 456 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شود.