کارگاه آموزشی طرح جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی دریا، در بندر انزلی با همکاری شرکت صنعتی خدمات مهندسی ایران iesco برگزار شد .

به گزارش ندای گیلان،کارگاه آموزشی طرح  جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی دریا، در بندر انزلی با همکاری شرکت صنعتی خدمات مهندسی ایران iesco برگزار گردید .
در این کارگاه آموزشی مدرسان هنرستان های دریایی سراسر کشور با تکنیکها و تجهیزات مقابله آلودگی دریایی آشنا شدند.
نورالله عباسی معاون طرح توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این رابطه بیان کرد: در حال حاضر با گسترش فعالیتهای ترانزیتی و اکتشافی و استخراج مواد نفتی در دریا، احتمال آلودگی حاصل از این نوع تجارت  رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: بر  اساس رسالت سازمان بنادر و دریانوردی در اجرایی نمودن کنوانسیون های بین المللی ایمنی و زیست محیطی sar و oprc و  همچنین تاکید  مهندس حسین چراغی مدیر کل سازمان بنادر و دریا نوردی استان گیلان در حمایت از تامین تجهیزات مقابله با آلودگی، سعی شده است تا با همگام سازی علمی و تجهیزاتی به صورت پیشگیرانه در خصوص اجرایی شدن این مهم، عمل نماییم.
وی افزود اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اجرای طرحهای آموزش عمومی و تخصصی برای سازمانهای متولی در زمینه آموزش دریایی، بر آن شده است تا با افزایش سطح علمی و عملی مدرسان آموزشگاه ها و همگام سازی این مراکز آموزشی با پیشرفتهای تکنولوژیک در اعتلای آموزشی کشور قدم موثری بردارد.
ناصر توتچی کارشناس آلودگی دریا و مدرس دوره آموزشی تصریح کرد: آزمودن مباحث علمی در میدان عمل و ایجاد تجربه می تواند بازخورد مناسبی در آموزشگاه ها و نیروهای جوان ایجاد نماید چرا که نیروی آموزش دیده ماهر، نیاز امروز بازار کار کشور است.
معاون طرح و توسعه این اداره کل در پایان گفت: با توجه به نامگذاری سال تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی این اداره کل  سعی بر آن دارد تا در جهت دستیابی به فرمایشات هوشمندانه مقام معظم رهبری گام موثری بردارد.
گفتنی است این کارگاه آموزشی به مدت یک روز و در دو فاز تئوری و عملی در بندر انزلی برگزار شد.