ديدار آيت الله قرباني با كاروان خدام رضوي از مشهد با حضور جمشيد پور سرپرست شهرداري رشت و موسوي روزان عضو شوراي شهر رشت در منزل نماينده ولي فقيه در گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارندای گیلان،آيت الله زین العابدین قرباني در اين مراسم ضمن خير مقدم به ميهانان حاضر اظهار داشت:با حضورتان بوي ولايت امام رضا (ع) را در گيلان پراكنده و مجلس ما را منور كرديد.
وي اظهار داشت: توفيقي است كه هرساله اين عزيزان از مشهد مقدس مهيمان گيلاني ها مي شوند و بوي ولايت را در استان پخش مي كنند كه رسم بسيار خوبي است.
امام جمعه رشت با اشاره قرآن مجيد اذعان داشت:قرآن در چند آيه اين حقيقت را به مردم اعلام ميكند كه از شما اجر و رسالت نمي خواهم مگر اينكه مودت خانواده اهل بيت را داشته باشيد.
نماينده ولي فقيه در استان گيلان تصريح كرد:عده اي فكر مي كنند كه اين دستور الهي براي توجه به خانواده اهل بيت است اما قرآن در آيه اي ديگر مي فرمايد كه اين خدمت براي خود شماست چرا كه در ارتباط با اهل بيت از اخلاقيات و معارف آنها بهره مند مي شويد كه از اين راه به انسانهاي والا و نوراني تبديل خواهيد شد.
وي با اشاره به اينكه اهل بيت بوي خدا و ادب و اخلاق مي دهند بيان كرد:گذشتگان مي گفتند وقتي با اهل بيت روبرو مي شدند دنياي ديگري از معنويت بسوي آن ها هدايت مي شد و بوي معرفت ،آنها را متحير و خدايي مي كرد.
آيت الله قرباني در ادامه خاطرنشان كرد:اهل بيت فرشتگاني در لباس انسانيت و انسان هايي در معونيت فرشتگان هستند.
نماينده ولي فقيه در استان گیلان اظهار داشت:امروزه در دنيا رهبري به مانند رهبر انقلاب اسلامي نداريم و نياز است در اين راستا به دستورات ايشان عمل كرده و در راستاي فرامین ايشان آنها حركت كنيم.
آيت الله قرباني در پايان خاطرنشان كرد:مشهد مقدس عالمان بزرگي دارد و بي شک اين معنويت را از امام رضا (ع) و خادمان حرم آن حضرت بدست آورده است.

عضو كاروان خدام رضوي:هدف کاروان رضوی معرفي معنويت امام رضا (ع) و ارتباط آن با مردم است

ريحاني عضو كاروان خدام رضوي در اين دیدار بيان داشت: كاروان خدام رضوي با نام زيرسايه خورشيد در سراسر كشور و حتي خارج از كشور عشق و علاقه را در دل مردم هديه مي كنند و چند سالي است كه اين كار فرهنگي در حال انجام بوده و اثرات خوبي از خود بر جاي گذاشته است.
وي به حمايت هاي شهرداري و شوراي شهر رشت براي حضور در گيلان اشاره كرد و افزود:برنامه هاي فرهنگي اين كاروان همزمان در ٣١ استان كشور و همچنين ٣٥ كشور در دنيا در حال برگزاري است و هدف آن معرفي معنويت امام رضا (ع) و ارتباط آن با مردم است.
شايان ذكر است در انتهاي اين مراسم،كاروان خدام حرم رضوي به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) در خواهر امام رشت فضاي مسجد خواهر امام را عطرآگين نمودند.