پلیس ترکیه با انتشار تصاویری از آماده سازی نیروهایش برای بازداشت چهار عضو داعش در آن کشور خبر داده است. این چهار مظنون به ظن ارتباط با داعش تحت تعقیب هستند.

ندای گیلان:پلیس ترکیه با انتشار تصاویری از آماده سازی نیروهایش برای بازداشت چهار عضو داعش در آن کشور خبر داده است. این چهار مظنون به ظن ارتباط با داعش تحت تعقیب هستند.۱

 

ترکیه با انتشار این خبر اشاره کرده که چهار فرد از طریق سوریه وارد خاک ترکیه شده اند و احتمالا در تلاش برای انجام حمله ای بزرگ بوده اند.

 

روزنامه “حریت” ترکیه با انتشار عکس های این چهار مظنون اشاره کرده که واحدهای اطلاعاتی ترکیه دریافته اند که یکی از مظنونان تبعه کشوری خارجی بوده است و به تازگی وارد ترکیه شده است.

۲

سه تن از مظنونان از اعضای گروه افراطی “دوکوماجیلار” هستند که در جنوب شرقی استان “ادیامان” مستقر است و برای داعش عضوگیری می کند. براساس گزارش های منتشر شده این مظنونان درصدد طرح ریزی برای انجام اقدامی تروریستی از حمله ای گسترده، ربودن هواپیما، ربودن کشتی و یا حمله به جمعیت در طول برگزاری تظاهرات بوده اند و در این باره آموزش دیده اند.

۳

حریت با اشاره به جزئیات بیش تری درباره هویت این  مظونین می نویسد:”یونس امره آلاگوز” یکی از بمبگذاران انتحاری در جریان حمله 10 اکتبر آنکارا بوده است. برادر او “عبدالرحمن” در حمله ای مشابه در سوروچ در تاریخ 20 جولای گذشته کشته شد. کارت های هویت جعلی این چهار مظنون توسط رسانه های ترکیه منتشر شده اند”.

 

دستگاه اطلاعاتی ترکیه اشاره کرده که “عمر دنیز” یکی از مظنونین در “ادیامان” در سال 1993 میلادی متولد شده و کارت شناسایی جعلی اش با نام  “امره کایا” بوده است. “ساواش وای” در “آدانا” در سال 1983 میلادی متولد شده و نام مستعارش در کارت شناسایی جعلی “حمزه تونباک” بوده است.

۴

“ولنتینا اس” نیز متولد “قزاقستان” در سال 1995 میلادی است و تنها زن عضو این گروه تروریستی است و در کارت شناسایی جعلی اش نام او “ییلدیز بوزکورت” قید شده است. یکی دیگر از اعضای گروه “محمت زانا ای” است که از “ادیامان” بوده و نام مستعارش در کارت جعلی “مرات اوزالپ” ذکر شده است. /آناتولی