مدیر امور باغات سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: باغات فندوق و گردوی گیلان نیز امسال وضعیت بسیار مطلوبی داشتند و شاهد افزایش 20درصد تولید این محصولات در استان هستیم.

به گزارش ندای گیلان،منوچهر پارسافر در گفت‌و‌گویی اظهار داشت : با مشاهدات عینی انجام شده در باغات مرکبات ،پیش بینی می‌شود تولید مرکبات امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی افزود: شهرستان‌های رودسر ،املش و لنگرود از قطب‌های تولید مرکبات در گیلان محسوب می‌شوند.

پارسافر با بیان اینکه سال گذشته 131هزار تن مرکبات در گیلان تولید شد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال بیش از سال گذشته 135هزارتن مرکبات در استان تولید خواهد شد.

مدیر امور باغات سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: باغات فندوق و گردوی گیلان نیز امسال وضعیت بسیار مطلوبی داشتند و شاهد افزایش 20درصد تولید این محصولات در استان هستیم.

وی در ادامه از توسعه باغات گیلان در اراضی شیبدار خبرداد و گفت: در حال حاضر 17هزار و 817هکتار از اراضی گیلان جزء اراضی باغات محسوب می‌شوند و بنا داریم این میزان را به 32هزار هکتار افزایش دهیم.

پارسافر با بیان اینکه اغلب توسعه باغات در اراضی شیبدار برنامه‌ریزی شده است،گفت: این باغات شامل باغات فندوق،گردو،زیتون،انار و مرکبات خواهند بود.