«رمزی عزالدین» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که برای شرکت در …

ندای گیلان: «رمزی عزالدین» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران بسر می برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تلاشهای صورت گرفته در جهت حل و فصل بحران سوریه ازجمله جزئیات طرح دی میستورا و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر ضرورت جدیت همه کشورها در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و ائتلاف تشکیل شده برای مبارزه علیه تروریسم، اقدامی جدی در سوریه نکرده و همچنان از سیاست دوگانه پیروی می کنند.
رمزی عزالدین نیز با تقدیر از همکاری های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در برقراری آتش بس های محلی در برخی مناطق سوریه به ویژه در منطقه زبدانی و فوعه-کفریا، ایران را بازیگری مهم در جهت کمک به حل بحران سوریه دانست.
معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل گفت: این سازمان تلاش دارد تا با ایجاد کمیته های سیاسی متشکل از همه طیفهای جامعه سوریه، زمینه را برای شکل گیری گفتگوی داخلی سوری فراهم کند و هر تصمیمی درباره آینده سوریه توسط خود سوریها اتخاذ خواهد شد و مردم سوریه هستند که باید حرف اساسی را بزنند./مهر