ندای گیلان:از میان ۵۹ پایان‌نامه ارسالی، ۵۷ مورد مربوط به مقطع كارشناسی ارشد و ۲ مورد مربوط به مقطع دكتری بود

به گزارش ندای گیلان،در مراسم پایانی جشنواره پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی که با محوریت شهر و شهرداری برگزار شد محجوب ،مدیر واحد مطالعات شهرداری در ابتدای جلسه درباره این جشنواره گفت: اندكی بعد از تشكل واحد مدیریت مطالعات پژوهش شهرداری رشت، از مهرماه سال ۱۳۹۴ و در راستای تعدد راهبرد‌ها مطالعات و پژوهش‌های شهرداری برای تأمین نیازهای علمی در سطوح بنیادین‌ كاربردی و توسعه‌ای بنا بر ضرورت‌های كه در حوزه شهر و شهرداری وجود دارد‌، تصمیم گیری شد تا جشنواره پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی با محوریت شهر و شهرداری برگزار شود.

وی افزود: اهدافی كه جشنواره پایان‌ نامه‌ها دنبال می‌كرد، ایجاد زمینه برای شناسایی افراد متخصص علمی در حوزه مرتبط با شهر و شهرداری، گسترش مشاركت در امور شهری و معرفی پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی در حوزه‌ی مرتبط با شهر و شهرداری و هم‌چنین تشویق و هدایت دانشجویان به كاربردی موضوعات مرتبط با شهری و شهرداری فرآیند خوبی را طی كرد اولین تجربه مدیریت مطالعات و پژوهش شهرداری رشت بود.

محجوب در تشریح روند برگزاری جشنواره گفت : از ۲۵ آذر ۹۴ لغایت ۲۵ دی ۹۴ جشنواره پایان‌نامه‌ها به فراخوان گذاشته شد وخوشبختانه با استقبالی كه از این فراخوان انجام شد تا ۵ بهمن۹۴ تمدید شد‌، بعد از اتمام مدت فراخوان در مجموع ۵۹ پایان نامه‌ به دبیرخانه جشنواره رسید. از این ۵۹ پایان‌نامه، ۵۷  مورد مربوط به مقطع كارشناسی ارشد و ۲ مورد مربوط به مقطع دكتری بود.

وی اضافه کرد:خوشبختانه توزیع خوبی از لحاظ رشته‌ها داشته ایم و در رشته‌های جغرافیایی‌، شهرسازی گرایش‌های برنامه‌ریزی شهری، معماری مدیریت، عمران، طراحی صنعتی كشاورزی پایان‌نامه‌های مختلفی به دبیرخانه رسید كه در اختیار اساتید دانشگاه و متخصصین امر قرار گرفت.

مدیر واحد مطالعات شهرداری رشت همچنین از اساتید و دانشگا‌های مختلف كه در ارزیابی پایان‌نامه‌ها همكاری داشتند قدردانی كرد و گفت: در مجموع طبق برنامه‌ریزی اولیه ۵ پایان‌نامه در مقطع كارشناسی ارشد و ۲ پایان در مقطع دكتری برگزیده شد و با توجه به دستورالعمل كه در ارزیابی پایان ‌نامه‌ها لحاظ شد با اعمال حد نصاب های لازم ۵ پایان نامه در مقطع ارشد انتخاب شد و ۱ پایان‌ نامه در مقطع دكتری به حد نصاب رسید وبه عنوان پایان نامه برگزیده منتخب شدند.

فاطمه قدیمی حرفه، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز در این جلسه پیشنهاد ارائه داد و گفت: امیدوارم برای استفاده بهینه‌ از علم دوستان چه داوران، چه اساتید راهنما تخصص تحصیلی مطرح ‌شود و دوستانی كه در مسیر دانشگاهی قرار دارند بتوانند نیاز‌های پژوهشی هر واحد را به سمت پایان‌نامه‌ها سوق دهند.

وی افزود: ما باید بتوانیم نیازهای پژوهشی را به موضوعات پایان نامه‌ها متصل كنیم چون واقعیت این است كه دوستان دانشجویی ما معمولاً در انتخاب عناوین پایان‌نامه صرفاً به تكراری نبودن و گرفتن كد توجه می‌كنند‌.

منبع:ایسنا