استاندار گیلان گفت: امروز پیکر پاک تعدادی از جانباختگان فاجعه منا وارد گیلان می‌شود.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان در ستاد فرماندهی انتظامی این استان با گرامیداشت یاد جان‌باختگان فاجعه منا اظهار کرد: امروز پیکر تعدادی از جانباختگان فاجعه منا از تهران وارد رشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در اعلام بعدی باید به استقبال شهدای منا برویم تصریح کرد: مراسم‌هایی برای یادبود شهدای منا در گیلان برگزار می‌شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.

استاندار گیلان در ادامه با تبریک هفته ناجا و قدردانی از پرسنل این نیرو گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار، نظم، آرامش و امنیت است و باید در کنار این خصلت‌ها مظهر ادب و اخلاق باشد.

نجفی اقتدار همراه با عزت و احساس مهربانی و خدمت به مردم و مراقبت از انجام وظایف قانونی و دفاع از ارزش‌های اسلامی را از ویژگی‌های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: اجرای تمام این وظایف به عهده نیروی انتظامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز پلیس از آن ملتی است که خود مظهر فرهنگ ادب و نظم در جامعه است افزود: هر جا پلیس حضور دارد مردم باید احساس آرامش و آسایش کنند و خدا را شاکریم که امروز پلیس گیلان در بین مردم حضور دارد و موجب شادی و نشاط است.

استاندار گیلان وظیفه نیروی انتظامی را فراتر از مبارزه با جرم دانست و تصریح کرد: حس امنیت عمومی یکی از بزرگترین وظایف پلیس است که زندگی بدون دغدغه و آرامش و احترام به سرمایه‌های مادی و معنوی افراد را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بین نیروهای مسلح همدلی و همزبانی خوبی وجود دارد گفت: در سایه این هماهنگی‌ها برنامه‌ریزی‌های خوب را به پیش می‌بریم.

نجفی شورای تامین گیلان را یکی از شوراهای تامین موفق در استان خواند و یادآور شد: در بخشی از موفقیت در کسب و کار گیلان ناشی از حضور نیروی انتظامی است و باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

 در مراسم مذکور از خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، فرماندهان بازنشسته گیلان و … تجلیل شد.

اجرای مراسم عملیات رسمی‌، رژه نیروهای مسلح یگان ویژه، اجرای حرکات سلاح‌کشی  و مهارت در بکارگیری سلاح‌های تخصصی ویژه رهایی گروگان، حرکات رزمی نمایشی رهایی گروگان و … اجرا شد.