استاندار گیلان  با بیان اینکه سرمایه‌گذاری صنعتی استان در سال 98 رشد دو برابری داشته است گفت:امسال باید بتوانیم 196 طرح تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مسئولان از فعالان بخش اقتصادی به‌ویژه تولید‌کنندگان اظهار داشت: استان گیلان در سال ۹۸ از لحاظ تسهیلات پرداختی رونق تولید، حائز رتبه سوم در کشور شد و امسال باید موفقیت‌های بیشتری در این حوزه کسب شود.

استاندار گیلان رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی استان در سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این موفقیت‌ها حاصل تلاش فعالان بخش اقتصادی، بخش خصوصی و همچنین نتیجه حمایت‌های دولت جهت پرداخت تسهیلات رونق تولید بوده است طوری‌که استان گیلان در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۸ به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تحقق شعار راهبردی جهش تولید نیازمند عزم ملی، همکاری و تعامل گسترده است خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به هزار و ۵۸۷ واحد تولیدی در گیلان پرداخت شد و جایگاه استان گیلان نیز از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید ارتقاء یافت.

وی با اشاره به ضرورت تحقق تولید از طریق به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی، فعالیت گسترده شرکت‌های تعاونی و خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اقتصادی در گیلان گفت: دولت همواره تلاش کرده تا با ایجاد شفافیت، پرداخت تسهیلات، تسهیل ضوابط و مقررات و همچنین حمایت‌‌‌های اقتصادی و مادی شرایط لازم را برای رونق تولید فراهم کند.

استاندار گیلان ابراز داشت: برای تحقق شعار تولید باید بتوانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، تحقیقات و پژوهش‌های نخبگان جامعه و نگاه کارشناسانه و علمی آنان استفاده کنیم البته در این مسیر نیازمند تقویت انگیزه‌های کارکنان دولتی هستیم و اهدافی که سال گذشته برای رونق تولید درنظر گرفتیم نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

زارع با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند افزود: امسال باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، مشارکت دستگاه‌های اجرایی و حمایت بانک‌ها، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم و ۱۹۶ طرح تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط واحد‌های تولیدی و فعالان بخش اقتصادی با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و نخبگان جامعه خاطرنشان کرد: هرچقدر ارتباط واحدهای تولیدی با نخبگان، مراکز علمی و فناوری بیشتر و منسجم‌تر باشد موفقیت‌های آنان نیز افزایش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان بروز مشکلات در ارزآوری از طریق درآمدهای نفتی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید راهکارهای جدیدی اتخاذ شود تصریح کرد: تلاش و اقدامات فعالان بخش خصوصی، شرکت‌های تعاونی و همچنین تجاری کردن تولیدات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در رفع مشکلات مذکور تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از تمام تولیدکنندگانی که در ماه‌های اخیر با افزایش ظرفیت خط تولید خود گام اساسی برای مقابله با کرونا برداشتند اظهار داشت: افزایش موفقیت‌ها در حوزه تولید همچنان مستلزم تلاش جمعی، همکاری بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها است.