استاندار گیلان گفت:به کسی که به جوانان اعتماد نداشته باشد، اعتماد ندارم و بر اجرای کامل بخشنامه ای که برای استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان بوده، مصر هستم و کوتاه نمی آیم.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه شورای اداری این استان و معارفه معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  با بیان اینکه امسال هم  در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور پرشور و بموقع مردم بودیم، تصریح کرد: همین مردم برای تحقق آرمان های خود انتظاراتی دارند و آن اینکه ، در راستای رفع نارسایی ها، گام هایی شتابان و مدبرانه برداشته شود و نظرات مردم را بهتر از گذشته، بگیریم و مشکلات آنها را رفع کنیم.
استاندار گیلان ادامه داد: مردم با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب کردند و در اولین قدم، با نثار خون شهدا ، استقلال محقق شد.
سالاری خاطرنشان کرد: در ارتباط با مولفه آزادی هم، صندوق های رأی یکی از ملاک هاست که مردم سرنوشت خود را به دست دارند، انقلاب و نظام اسلامی را از آن خود می دانند و مشارکت های اجتماعی و سیاسی را پای صندوق های رأی نشان می دهند.
وی با بیان اینکه استقلال نظام اسلامی با حاکمیت مردم ایجاد می شود، گفت: باید رضایت مردم را محقق کنیم؛ آنان انتظار دارند غیر از بخش های سیاسی و اجتماعی، در حوزه های اقتصادی، اشتغال و معیشتی هم گام هایی درست و اصولی برداشته شود.
استاندار گیلان اضافه کرد: در خصوص اشتغال، کارگروه های 48 گانه تعریف شده و از افراد سایر گروه ها غیر از بدنه دولت ، انتظار حضور بیشتری داریم و از صنف ها و مراجع مختلف در کمیته ها دعوت می شود و تقسیم کار خوبی در حال انجام است.
سالاری اولویت های رونق اقتصادی استان را با گردشگری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید برنامه های اعلام شده به فرمانداران، جدی تر دنبال شود؛ بنیاد مسکن درخصوص بوم گردی بیشتر فعال شود ضمن اینکه بر اساس تاکید رئیس جمهوری، جذب اعتبارات باید بر اساس ایجاد شغل باشد.
وی افزود: در این زمینه تعارفی نداریم و اگر درخواست تخصیصی، شغل ایجاد نمی کند؛ پرداخت نخواهد شد چون علاوه بر اینکه بدهکاری ایجاد می کند، درنهایت اگر پرداخت مبتنی بر کار کارشناسی نباشد، به افراد آسیب می رساند.
استاندار گیلان یادآور شد: برای استفاده منطقی از منابع ملی و جنگل ها در حوزه های گردشگری و کشاورزی، اگر به اراضی ضرر وارد نشود، مشکلی نداریم.
سالاری با تصریح اینکه نباید تعادل سیاسی بر هم بخورد، گفت: اگر در موارد امنیتی موفق نباشیم، در زمینه های اشتغال و عمرانی هم نمی توان موفق بود.
وی با اشاره به تجارب خوب معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: مهمترین کار، مدیریت خوب فضای سیاسی، امنیتی و اجتماعی است تا زمینه انجام کارهای خوب در حوزه های اقتصادی و اشتغال در استان فراهم شود.
سالاری جوان گرایی و استفاده از ظرفیت های بانوان را از مهمترین خواسته های خود دانست و افزود: به کسی که به جوانان اعتماد نداشته باشد، اعتماد ندارم و بر اجرای کامل بخشنامه ای که برای استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان بوده، مصر هستم و کوتاه نمی آیم.
وی ادامه داد: باید تغییرات در حوزه انتصابات، مدیریت شود و به کسی نیاز داریم که هم سیاست های دولت را قبول دوشته باشد و هم بهره مند از تعهد و تخصص باشد.
وی خاطرنشان کرد: در انتصابات به کسی سرویس شخصی نمی دهیم و ملاک ما این است که اگر نیاز به تغییر بود، کسی جایگزین شود که فقط برای مردم به مفهوم واقعی کار کند؛ و به تعبیر رئیس جمهوری، در خدمت رسانی به مردم حق تبعیض نداریم.
در خاتمه این جلسه، علی اصغر جمشیدنژاد به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان معرفی و حکم انتصاب او، به وی اعطا شد.

ایرنا