سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به تنوع قومیتی موجود، استان تاکید کرد: هم افزایی قومیت‌ها در یک پهنه جغرافیایی یکی از عوامل مهم حفظ امنیت و توسعه کشور است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در دیدار با اعضای شورای راهبردی آذری زبانان مقیم گیلان با اشاره به نگاه مردمی، انقلابی و فساد ستیز دولت سیزدهم، گفت: با برگزاری میز خدمت در محلات و اهمیت دادن به بحث محل محوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی از نزدیک در جریان مشکلات انباشته شده از سال‌های پیش قرار گرفته و برای حل آنها چاره جویی و اقدام خواهند کرد.

 سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه در صورت مدیریت صحیح، وجود قومیت‌ها ظرفیتی بزرگ برای حفظ امنیت و توسعه کشور است، افزود: در سایه وحدت و همدلی دوران دفاع مقدس، قومیت های ساکن کشور با تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید از کیان جمهوری اسلامی و میهن خود دفاع کردند.

 وی با تاکید بر حمایت حداکثری دولت و استاندار محترم از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: مجموعه فرمانداری شهرستان رشت با تمام توان از ورود سرمایه‌گذاران در حوزه های گوناگون سرمایه گذاری نظیر صنعت کشاورزی، خدمات و گردشگری استقبال می‌کند.

 دکتر امام پناهی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان رشت در حوزه های مختلف، مشکلات این شهرستان را نیز عدیده دانست و گفت: مشکلاتی نظیر بناهای نسق ساز و ساخت و سازهای بدون رعایت ضوابط فنی که بیش از ۸ هزار پرونده های مفتوح شهرداری را به خود اختصاص داده اند، با تلاش و پیگیری کارگروه‌های تخصصی بایستی مرتفع شود.

 سرپرست فرمانداری رشت در بخشی از سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل اتاق سرمایه گذاری در شهرستان رشت در آینده نزدیک و معرفی بخش خصوصی داوطلب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به این مجموعه با تسهیل روند اداری در طی مراحل قانونی سرمایه گذاری تا صدور مجوزهای لازم تسریع شود.

 دکتر امام پناهی با اشاره به لزوم ارائه راهکار تخصصی و کارشناسی برای برون رفت از مسائل مشکلات، خواستار تداوم ارتباط و دیدارهای گروه های مختلف قومیتی شهرستان با مسئولین دستگاه‌های اجرایی شد.