همایش پرشور شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه محرم و دومین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر، در استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان: این همایش به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچک ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) در در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت ، تکایا و مسجدهای شهرها و روستاهای گیلان با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.
در این همایش مادران دلسوخته حسینی با بستن سربندهای سبز یا علی اصغر (ع) و خواندن لالایی، همنوا با مادر داغدار دشت نینوا ، شهادت مظلومانه طفل شش ماه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به سوگ نشستند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان روز جمعه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ترویج سبک زندگی با بهره گیری از آموزه های دینی در فرهنگ عاشورایی ملموس است و هدف از این همایش ، تربیت صحیح فرزندان از همان طفولیت با الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و تجدید بیعت با سرور و سالار شهیدان است.
حجت الاسلام سیدحسین گلمیرزاده یکی از مهمترین پیام های امسال برگزاری این همایش را اعتراض به ظلمی که در جهان اسلام به نام اسلام اتفاق می افتد، ذکر و تصریح کرد: امروز به نام اسلام بیشترین جنایات علیه کودکان و زنان از طریق گروه های انحرافی همچون داعش و تکفیری ها انجام می شود که همایش امسال به نوعی اعتراض به این گروه هاست.
وی ادامه داد: امروز باید انسجام و اتحاد بین جهان اسلام حاکم باشد تا اعتراض خود را هرچه بیشتر در مقابل این جنایات نشان دهند.
روایتگری روز عاشورا ، وعظ ، سخنرانی و مداحی و نوحه خوانی ، روایتگری ظهر عاشورا ، شعرخوانی و آیین نذرنامه خوانی از جمله برنامه های این همایش بود.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سایر شهرستان های استان گیلان نیز حاکی از برگزاری پرشور و شعور این مراسم معنوی و حضور خیل کثیری از مادرانی است که کودکان خود را با پیشانی بندهای منقش به نام کوچک ترین شهید دشت کربلا، به این آیین آورده اند.