نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در حال حاضر هجمه‌های فراوانی به سازمان اوقاف و امور خیریه وارد می‌کنند که این هجمه ها بیشتر از سوی متصرفان موقوفات است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست ستاد امور مساجد استان گیلان با اشاره به اهمیت ساماندهی مساجد اظهار داشت: ۵ یا ۶ نهاد از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، کانون‌های مساجد و سپاه و پایگاه، هیئت امنا و برخی از بیرون، مساجد را مدیریت می‌کنند اما بعد از نشستی که اخیراً در تهران برگزار شد، رهبر معظم انقلاب فرمودند مساجد در نظام اسلامی از امور حاکمیتی است و تولیت مساجد باید به دست نمایندگان بنده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، دستور لازم به نمایندگان استان‌ها ابلاغ شد و از این پس متولیان و نهادهای مذکور دیگر به‌صورت مستقیم نمی‌توانند ورود کنند بلکه به‌عنوان یک ظرفیت به مدیریت و ساماندهی مساجد کمک خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به رونق مساجد در گیلان از دیرباز عنوان کرد: امروز هم می‌توان گفت که رونق مساجد در شهر رشت تقریباً بد نیست و جمعیت خوبی در مساجد حضور پیدا می‌کنند و برخی مساجد ۲ یا ۳ وقت نماز جماعت دارند البته همه مساجد باید این‌گونه باشد.

امام جمعه رشت به موقوفات برخی مساجد و سایر موقوفات در سطح استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر هجمه‌های فراوانی به سازمان اوقاف و امور خیریه وارد می‌کنند و این هجمه بیشتر از سوی متصرفان موقوفات است.

وی با بیان اینکه موقوفات بسیاری از گذشته در گیلان بوده که توسط عده‌ای تصرف شده است، افزود: متأسفانه این متصرفان برای مال موردنظر سند هم گرفته‌اند و بعضاً به نسل بعد خود می‌رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: در سال‌های گذشته بعد از انتزاع حج و زیارت از سازمان اوقاف و امور خیریه، اقدامات خوبی برای ساماندهی موقوفات صورت گرفت که جای تشکر دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه منتظر جزئیات دستورالعمل جدید درباره مساجد هستیم گفت: برای مسجد کارهای بسیاری می‌توان انجام داد و باید روی این موضوع بیشتر فکر شود و ظرافت و هوشمندی نیز در کارها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از وضعیت ورودی استان گیلان تصریح کرد: در ورودی استان نمادی از هشت هزار شهید و شخصیت‌های بزرگ و برجسته استان دیده نمی‌شود و باید برای این مساله هم فکر و اقدام شود.