نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید از لحاظ کیفیت و کمیت با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: تلاش برای تحقق‌ جهش تولید وظیفه همگانی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار نوروزی استاندار و فرمانده سپاه قدس با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ضرورت توجه اساسی به مساله تولید اظهار کرد: نیاز به تولید داخلی با توجه به جنگ اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کرد چراکه یک سوم نیازِ نهاده‌های غرب آسیا و شبه قاره توسط اوکراین تأمین می‌شد از سوی دیگر قطع رابطه میان روسیه و اروپای شرقی نیز بستر مناسبی در آسیای میانه برای کالاها و تولیدات ایرانی فراهم کرد به‌همین دلیل در بندر آستارا شاهد حجم ترافیکی بیشتری هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نیاز جامعه ایرانی به نهاده و تولیدات دام و طیور تصریح کرد: در کنار توجه به سایر بخش‌های تولیدی، باید به تولیدات اقلام موردنیاز و کالاهای اساسی که مردم بیش از سایر تولیدات با آن سر و کار دارند توجه اساسی کرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید از لحاظ کیفیت و کمیت با مشارکت مردم در راستای جلب رضایت مردم تصریح کرد: همه وظیفه دارند برای تحقق جهش تولید تلاش کنند از طرفی نظریه‌پردازان و اقتصاددانان اسلامی همواره بر تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی تاکید دارند زیرا با بازدهی و آثار منفی کمتر و تشدید نظارت همراه است.

امام جمعه رشت ادامه داد: یکی از عللی که در نظام اقتصادی به تقویت بخش خصوصی می‌پردازند در واقع عدم توان دولت‌ها در نظارت است و لذا فقدان یا کاهش نظارت دلیلی بر تقویت بنگاه‌های خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به آسیب‌های فقدان نهاده‌های دامی و آسیب‌های وارد شده به منابع طبیعی استان عنوان کرد: افزایش قیمت زمین در گیلان باعث شده که کشاورز به فروش زمین روی بیاورد و این امر ما را در تولید با مشکلات مواجه خواهد کرد و زمین هم در استان کم خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود همه مسئولان و فرمانداران برای رفع این مشکل پای کار باشند و از هجوم خریداران زمین هم کاسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر آثار تحقق جهش تولید و فراهم کردن بسترهای تولید افزود: رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های بخش خصوصی نیز ابراز رضایت کردند و در بخش دیگر، از ضعف تبلیغات در عرصه نشاط گله کردند و تاکید داشتند که نشاط ایجاد شده در عرصه‌های تولید و کار و کوشش جوانان باید به خوبی نشان داده شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: تلاش‌ها و خدمات بزرگی توسط دولت سیزدهم انجام شده که باید به مردم گفته شود اما متأسفانه رسانه‌ها در راستای تقویت کارهای دولت آنطور که باید به میدان نیامدند البته ضعف‌ها و مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما نقاط خوب و دستاوردها هم باید گفته شود و باید بدانیم که مشکل را چگونه و با چه بیانی و کجا بگوییم که باعث ناامیدی نشود.