نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی شگفتی سازان جامعه به نسل جوان تاکید کرد و گفت: مشاهیر و دانشمندان از افتخارات جامعه هستند باید آن‌ها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

به گزارش ندای گیلان ازرشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت شهادت آیت‌الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه وحدت بین این دو نهاد علمی آثار خوبی برجای گذاشته است، اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی و صنعت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه رقم خورد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به درک متقابل حوزه و دانشگاه افزود: برخی طلاب ما در گیلان امروز دارای مدرک دکتری دانشگاه و سطح چهار حوزه و برخی نیز دارای اجتهاد هستند که اوایل و قبل از انقلاب نبود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، حوزه و دانشگاه یکدیگر را شناختند، ادامه داد: بسیاری از جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله ما امروز در دنیا شگفتی‌ساز شده‌اند تا جایی‌که کشورها خواهان بسیاری از علوم و مدرسان حوزه و دانشگاه ما هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی کسانی‌که قصد فعالیت در زمینه هویت‌بخشی آحاد جامعه و الگوی پیشرفت دارند، افزود: افرادی که ایمان به هدف داشته باشند و صاحب ایده و اراده باشند در این زمینه موفق خواهند بود بنابراین ایده پردازی در ساحت دانش دین و داشتن اراده برای عملیاتی کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، توجه اندیشمندان دنیا را معطوف به جامعه ایرانی و تحولات این جامعه کرد، گفت: کسی‌که قصد دارد در زمینه الگوی پیشرفت و هویت ایرانی کار کند باید به این ملت و انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد و در عین حال صاحب امید و امیدآفرین و دارای فضل لازم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم مشورت گرفتن از دانشگاهیان توسط مسؤولان اضافه کرد: دانشگاهیان صاحب نظر هستند و مسؤولان باید حرف‌هایشان را بشنوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به هشدار جمعیت در گیلان و کشور افزود: حل چالش‌های جمعیت نیازمند کار جدی و بسیار است و از جمله مسائلی است که در هویت‌بخشی ما مؤثر است و همه باید در این حوزه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای علم را تنها برای مادیات و ثروت می‌خواهند که یک خطر است، افزود: هیچ پژوهشگری دنبال مال و ثروت نبوده است بسیاری از دانشمندان فرهیخته جهان همواره علم را برای علم و تعالی جامعه می‌خواستند و این هویت‌ساز است و باید روی این مسئله کار شود.

آیت‌الله فلاحتی بر لزوم شناسایی شگفتی سازان جامعه به نسل جوان گفت: مشاهیر و دانشمندان از افتخارات جامعه هستند باید آن‌ها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.