اگر ثروت در کشور به طور مساوی تقسیم گردد، قطعا فقر ایجاد نمی شود

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه اقتصاد باید در راستای فقرزدایی حرکت کند،گفت:اگر ثروت در کشور به طور مساوی تقسیم گردد، قطعا فقر ایجاد نمی شود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والملسمین علی کریمیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان امروز، 30 بهمن در همایش ملی توسعه مشارکت های همگانی کمیته امداد امام خمینی(ره) که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد نیاز به همفکری و همیاری در زمینه مشارکت های مردمی دارد، اظهار کرد:چرا که طبقه ای از نیازمتدان جامعه تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با تصریح بر اینکه امروز کمیته امداد امام برای اینکه بتواند امر حمایت از مددجویان را تحقق بخشد، مشارکت همگانی را ایجاد کرده است، افزود: وقتی بحث از مشارکت همگانی مطرح می شود دولت و مسئولین نیز باید در این امر اقداماتی را انجام دهند، چرا که مردم تا حدی سهم خودشان را ادا کرده اند؛ در واقع باید سهم همگان را در مشارکت و توسعه همگانی مشخص کنیم.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد:برای اینکه این توسعه ماندگار و پایدار باشد باید از تجارب کشورهای دیگر در این زمینه بهره مند شویم؛ همچنین دولت و مجلس را مجاب کنیم تا در این مشارکت اقدامات موثرتری را انجام دهند.

حجت‌الاسلام کریمیان دولت ها را مسبب ایجاد فاصله طبقاتی دانست و گفت:از کمیته امداد می خواهیم اندیشه ها و مشکلات این نهاد را به مردم انتقال دهد،چرا که نتوانستیم مردم را به خوبی با مشکلات این قشر آشنا سازیم.مردم به اندازه ای که می بینند و می اندیشند کمک می کنند؛ لذا تا این سوء تفاهم ها برطرف نشود مردم نمی توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

حسین علی‌محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در ادامه خاطرنشان کرد:جوامع بشری از ابتدا تاکنون با پدیده ناموزون فقر دست و پنجه نرم می کنند؛ لذا افرادی آمدند تا با پدیده فقر مبارزه کنند و در این راه جانشان را نیز گذاشتند، اما بنا به دلایلی در ادیان مختلف این پدیده از بین نرفت و امروز امیدواریم با افکار روز علمی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی خواستار مبارزه با فقر شد و ادامه داد:باید مشارکت کنیم تا فقر تولید نشود و اگر به دلیلی فقر تولید شد و افرادی را درگیر کرد باید تلاش نماییم تا فقر را حذف کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد:مشارکت همگانی بدان معنی نیست که مبلغی از مردم بگیریم تا به فقرا کمک کنیم، بلکه مشارکت همگانی یعنی اینکه سبک زندگی خود را عوض کنیم تا کمکی در جهت رفع فقر از جامعه داشته باشیم.

علی‌محمدی با تاکید بر اینکه اگر ما فرهنگسازی کنیم و روش درست آن را به مردم آموزش دهیم از فقر جلوگیری کرده ایم، یادآور شد:قانون ما باید طوری تدوین شود تا فقر ایجاد نگردد،اقتصاد هم باید در راستای فقرزدایی حرکت کند. اگر ثروت در کشور به طور مساوی تقسیم گردد، قطعا فقر ایجاد نمی شود؛ لذا در این زمینه باید تلاش کنیم تا جلوی دزدی ها و ویژه خواری ها را بگیریم.

وی در پایان بر همکاری خانواده های مددجو نیز تاکید و عنوان کرد:سطح رفاه اجتماعی بالاتر آمده و به همین میزان شکاف های اجتماعی و اقتصادی هم زیاد شده است؛ لذا در این زمینه نیازمند کارهای علمی و پژوهشی هستیم تا با سلاح علم و پژوهش به فقرزدایی از جامعه بپردازیم.