نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همه دستگاه‌ها در استان با همکاری نیروی مسلح، دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مسیر برای اشتغال‌آفرینی جوانان هموار شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بهره‌برداری از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد گیلان با اشاره به تأثیرگذاری طرح‌های اشتغالزایی در زندگی جوانان اظهار کرد: ایجاد اشتغال و تولید توسط هر تشکل و نهادی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به صرف هزینه هزار و ۱۰۰ میلیاردی توسط کمیته امداد گیلان برای اشتغالزایی افزود: بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر استان مشغول به‌کار شدند که جای خرسندی دارد و امیدواریم شاهد اقدامات بیشتری در این بخش باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رشد کشورها در داخل به تولید و در خارج به صادرات بستگی دارد، ادامه داد: عمده‌ترین صادرات مربوط به بخش فنی و مهندسی است اما امروز با توجه به موقعیت ایجاد شده در آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا باید بتوانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی و مراکز ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و بانک‌هاست، تصریح کرد: بانک‌ها باید مدیر، مولد و ناظر باشند و نقدینگی‌ها را در اختیار تولید قرار دهند و بنگاه و سهام‌دار نباشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه طرح پیشنهاد شده تجمیع مرکز تولید با آثاری همچون نظارت بر زیرمجموعه و تمرکز تقاضاکنندگان بر یک جا همراه است، افزود: متولیان امر، افراد و مجموعه‌ها را به‌طور دائم نظارت کنند و جلوی پیچیدگی‌های اداری گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار میزان بیکاران گیلان از سایر استان‌ها پایین‌تر است، ادامه داد: بنابراین همه دستگاه‌ها در استان با کمک نیروی مسلح، دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مسیر برای اشتغال‌آفرینی جوانان هموار شود.